יו"ר מפלגת העבודה הבא הוא חבר הכנסת עמיר פרץ, שזכה הערב (שלישי) ברוב גדול כבר בסיבוב הראשון, כשהוא גובר על חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר. פרץ השיג 47% מהקולות בעוד סתיו שפיר, סיימה במקום השני עם 26.9% ואיציק שמולי קיבל 26.3%. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 46%, כ-30 אלף חברי מפלגת העבודה שהשתתפו בבחירות.

פרץ עצמו החליט לדחות את חגיגות הניצחון בשל מחאת יוצאי אתיופיה. "הערב הזה הוא ערב מרגש מאד עבורי ואני חש את כובד האחריות המוטלת עליי, הערב הזה צריך להפיח תיקווה בלבבותיהם של כל האזרחים שוחרי השלום והצדק החברתי ואני מודה לכל מי שתמך וגם לחברים שתמכו במועמדים האחרים, איציק שמולי וסתיו שפיר שהם חלק חשוב בהנהגת המפלגה ובדור ההמשך שלה.

"החלטתי שלא לקיים את חגיגת הניצחון בשל השסע החברתי העמוק שהולך ומחריף לנגד עינינו , מחאת הישראלים יוצאי אתיופיה וההתפרצות הקשה היא ביטוי לתחושת אפליה רבת שנים שהם נושאים איתם , מחר נקיים את כל הפעולות הנדרשות לאיחוד המפלגה ולהפיכתה לבית פוליטי לכל ישראלי".

ח"כ איציק שמולי ברך את פרץ ואמר כי הוא "מאחל לו הצלחה. אני רוצה להודות לכל הפעילים והתומכים שלי שנתנו את הנשמה בבחירות - אוהב אתכם מאוד". ח"כ סתיו שפיר כתבה כי היא "מברכת את עמיר פרץ על בחירתו ליו"ר. מודה לחברי מפלגת העבודה שנתנו בי את אמונם ובחרו בי במקום השני. ממחר בבוקר מתפנים למאבק האמיתי מול הימין ולהחלפת שלטונו המושחת של נתניהו".

צמרת מפלגת העבודה בפריימריז הקודמים. צילום: אבשלום ששוני


סגירת הקלפיות נדחתה לעשר בלילה, זאת בעקבות חסימות הכבישים כחלק ממחאת יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ. יו"ר ועדת הבחירות השופט (בדימוס) יעקב שמעוני קיבל את ההחלטה לאחר שחבר הכנסת איציק שמולי פנה אליו בבקשה. 
 
בעבודה מתייחסים אל הבחירות היום כאל אירוע גורלי שיקבע את עתידה של המפלגה לשנים הבאות: האם תשמור על עצמאותה או תחבור לגוש שמאל שעשוי לכלול את מפלגתו של ברק ואת מרצ, בדרך לחיבורים נוספים. ההערכה היא שכל אחד מהמנצחים יפתח במגעים גם עם ברק וגם עם מרצ.

אתמול עוד ניסה שמולי לשכנע את שפיר לערוך סקר בקרב 1,500 מתפקדי המפלגה שיקבע מי משניהם יתמודד מול פרץ. שפיר סירבה. הוא טען כי הקרב בינו ובין פרץ צמוד והמשך הפיצול במחנה מסכן את הסיכוי להתחדשות במפלגה. הוא התחייב מראש לקבל כל תוצאה. שמולי קרא לשפיר "לנהוג באחריות ולשים את האגו בצד". הוא ציין: "אם לא נפעל באחריות, הדבר עלול להביא למחיקת המפלגה".
 
שפיר השיבה: "חברי איציק, שמכיר את הנתונים ואת ההובלה שלי בסקרים האמיתיים, נבהל הבוקר אז החליט לייצר ספין. כבר הצעתי לו שותפות מלאה בין שווים, והוא סירב לה. בעוד שאני מציעה שותפות של ממש, הוא מציע דיל פוליטי שמטרתו לעצור את המירוץ".