מערכת מהפכנית להצלת חיים: על רקע ריבוי מקרי הטביעה בקרב ילדים בישראל ובעולם, פותחה באחרונה מערכת ישראלית חדשה להגנה על בריכות שחייה שתתריע באמצעות אזעקה ובאפליקציה במקרה של טביעה. הפיתוח החדשני של חברת Dipsee כולל מצלמה חכמה שמצלמת את אזור הבריכה ויודעת לחזות ולהתריע על סכנה או טביעה ממשית. 
 
המערכת מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שימנעו אזעקות שווא, אחת הבעיות הקשות במערכות ההגנה המוכרות כיום. הפיתוח מתבסס על מחקרים שניתחו את הגורמים השונים לטביעה וגורמי סיכון נוספים. המערכת יודעת לשקלל פרמטרים נוספים, לדוגמה אם הילד הסיר מצופים מגופו או אם הוא מסתובב לבדו על סף הבריכה, ויוצרת סוגי התראה שונים לכל סיטואציה.

האפליקציה החדשה. צילום: Dipsee

 
ואולם בצד כל זאת, הסיפור המעניין יותר בפיתוח הוא היזמים שעומדים מאחוריו, יניב וקנין ואיתי דרור. וקנין עצמו חווה מקרה טביעה "על בשרו", כשבנו הקטן שהה מתחת למים מספר שניות בעת חופשה משפחתית בצימר. הניסיון האישי הותיר בו את התחושה עד כמה אסון כזה עלול לקרות לכל אחד ודרבן אותו למצוא לכך פתרון טכנולוגי. חלק מבדיקות המוצר נעשו בבריכה הפרטית בביתו עם ילדיו.
 

מיזם זה הוא אחד מעשרות מיזמים מתוצרת כחול־לבן ממגוון תחומים שצפויים להשתתף בתחרות הסטארט־אפים The Challenge במסגרת ועידת TMTI 2019 לקראת סוף החודש הבא באוניברסיטת תל אביב. הזוכה במקום הראשון יקבל מיליון שקל מקרן TAU Ventures, קרן ההשקעות ומרכז היזמות של האוניברסיטה, שישמשו להמשך הפיתוח והשיווק בחו"ל.