המחלקה לחקירות שוטרים ממשיכה גם היום (שלישי) בחקירת מותו של סלומון טקה ז"ל, שנורה שלשום בערב בחיפה על ידי קצין משטרה שלא היה בתפקיד. מח"ש התייחסה לחקירת מותו של טקה, ומסרה כי לצד מעצרו של קצין המשטרה היורה בוצעו פעולות חקירה רבות, לרבות חקירת הקצין באזהרה. ביומיים האחרונים נגבו עדויות של עדי ראייה שהיו באזור, בוצעו שחזורים בזירה ונתפסו ראיות נוספות, לרבות בדיקה של מצלמות אבטחה רלוונטיות.



ממח"ש נמסר כי "צוות החקירה עומד בקשר רצוף עם בני משפחת המנוח, ונציגי מח״ש מעדכנים אותם לגבי מצב החקירה, ככל שניתן בשלב זה. השוטר החשוד מצוי בימים אלה בחלופת מעצר בפיקוח מלא והדוק, וחקירתו תימשך ככל שיידרש". במח"ש הבהירו גם כי לא יתייחסו לרעשי הרקע.



עוד נמסר, כי החקירה מלווה מראשיתה ע"י פרקליט של מח"ש, והיא מתנהלת תחת פיקוח הדוק של הנהלת מח"ש. בשלב זה, עדיין מוטל צו איסור פרסום על החקירה, לטענת מח"ש במטרה למנוע פגיעה בה כתוצאה מפרסומים שונים. גורמים במח"ש דוחים בשיחה עם "מעריב אונליין" את הטענות העולות ברשתות החברתיות כאילו מדובר לכאורה באירוע שבו שוטר ביצע ירי ללא אבחנה. "הנסיבות שונות בתכלית ממה שמנסים לצייר", נמסר. "לא מדובר במקרה בו שוטר מבצע ירי ללא אבחנה, אך סוגיית הירי ממשיכה להיחקר". 

הפגנה של יוצאי אתיופיה בקריית אתא. צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

 

בתוך כך, במח"ש קוראים לכל מי שנכח באירוע והיה עד למה שהתרחש להגיע למסור עדות, וזאת לאחר שב-24 השעות האחרונות נגבו עדויות מאזרחים רבים. במח"ש רוצים לאסוף כמה שיותר עדויות על מנת ללמוד מקרוב ככל שניתן אודות האירוע שהתרחש ולהבין מה הוביל לירי הקטלני בטקה. גם אתמול וגם הבוקר נחקר קצין המשטרה בהתאם להתפתחויות ולממצאים שעולים מהחקירה ומבדיקת המכון הפתולוגי. 

על פי ממצאי נתיחת גופתו של טקה, עולה כי גרסתו של השוטר, שפורסמה לראשונה במעריב, לפיה הוא ירה לעבר הקרקע והקליע ניתז חזהו של טקה, אמינה. במח"ש רוצים עתה לבחון, לאור הממצא האמור, האם הייתה הצדקה לשימוש בנשק חם, מה המרחק המדויק שעמד בין קצין המשטרה לקבוצת הצעירים, האם הם יידו לעברו אבנים כפי שהוא טוען, והאם הן היוו סיכון ממשי לחייו. 
למעשה, במחלקה לחקירות שוטרים רוצים לחקור האם הירי של השוטר היה נדרש במבחן האדם הסביר, כלומר האם נשקפה סכנה לחייו של קצין המשטרה.
הבוקר שוחררה גופתו של טקה לקבורה וההלוויה תתקיים בשעה 12, וככל הנראה תלווה בהמשך המחאה של בני העדה נגד המשטרה, כפי שאירע מאז האירוע שלשום ועד הלילה. במהלך הלילה נרשמו מספר הפגנות ברחבי הארץ במהלכן הובערו צמיגים ופחי אשפה, נורו זיקוקים ונחסמו צמתים מרכזיים. במסגרת פעולות אלו נפגעו, לדברי המשטרה, 10 שוטרים.
בעקבות זאת הודיעה המשטרה כי היא תאפשר מחאה ומביעה צער על התוצאה הטראגית, "אולם בשום אופן לא נוכל לאפשר גילויי אלימות ופגיעה בשוטרים". גורמים נוספים מציינים כי מחאת העדה מובנת לכל הדרגים במשטרה, אולם צריך לזכור כי פעולות נגד גורמי אכיפת החוק, גם אם יש טענות שנחקרות עתה, אי אפשר שיהיו בהסלמה כזאת ושיגרמו לפגיעה בשוטרים".