ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 במפלגת כחול-לבן, תקף הבוקר (שני) בכנס הרצליה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "נתניהו הגיע למסקנה שאם תמשיך להיות פה דמוקרטיה הוא יילך לכלא, אז הוא לא רוצה דמוקרטיה". 



לפיד פתח דבריו באומרו כי "יש משפט שאני שומע בשבועות האחרונים: 'אל תהיו מפלגת רק לא ביבי'. אני יכול, אתם לא תקשיבו. את מי אנחנו מרמים? זה לשחק בנדמה לי. אם רוצים כלכלה הגונת וחינוך, צריך להחליף את השלטון. זה לא מי צודק, אלא למי יש כוח לממש את התוכניות שלו, לי או לסמוטריץ' וליצמן".

"אני לא רוצה להישמע טוב, אני רוצה לנצח", המשיך לפיד. "אין דרך אחרת לשים את הערים שלנו על השולחן. זה שחור או לבן. אם ביבי יישאר אנחנו בדרך למדינת הלכה, לא תהיה פה דמוקרטיה. אם הוא ינצח נהיה מדינה שאומרת למעמד הביניים: 'תביאו את הכסף ותשתקו'. הליכודניקים אוהבים מסורת, לא כפייה דתית. הם מאמינים במה שאנחנו מאמינים. כל מה שהם מאמינים בו נמכר, לביבי יש שלושה כתבי אישום. העסקה שהוא מציע לשותפים היא - תוציאו אותי מהכלא, תנו לי חסינות, ותקבלו מה שאתם רוצים. לא ניפרד מהפלסטינים לעולם, הכסף ימשיך לזרום, ולא חשוב כמה חמור היה המצב הכלכלי. הוא יעלה מסים למעמד הביניים, וייתן לשותפים. בדרך הכל יתפרק: המשטרה, בית המשפט". 

לדבריו, "נתניהו הגיע למסקנה שאם תמשיך להיות פה דמוקרטיה הוא ילך לכלא, אז הוא לא רוצה דמוקרטיה. הוא לא רק דיבר, אלא גם עשה. הוא קנה המון תקשורת שהחלה לדבר בשבילו. השקר יותר מעניין מהאמת, אנשים אוהבים תאוריות קונספירציה, וביבי סיפק להם כאלה. המטרה הייתה לוודא שביום שיוגשו כתבי האישום הבוחרים שלו יחשבו שמדובר ברדיפה. אז הוא החל לטפטף להם שאסור להאמין לאף אחד. אם רוצים דמוקרטיה הוא צריך ללכת הביתה. בגלל שהוא הפך לראש ממשלה גרוע. זה מה שקורה אחרי הרבה יותר מדי שנים בתפקיד".

נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"כשאמרתי שקרה לו משהו אנשים צחקו, אבל היום אף אחד לא צוחק", הוסיף יו"ר יש עתיד. "ישראל היא מדינה מופלאה. היא ממשיכה לתפקד למרות שראש הממשלה הפסיק לעשות את העבודה שלו. זה לא יכול להימשך. אנחנו בדרך למשבר כלכלי, קיצוצים, גירעון. איך הוא הגיע למצב הזה, איך הוא נתן לזה לקרות? השארתי לו 9 מיליארד שקל בקופה, חברות ממשלתיות שמרוויחות מעל 2 מיליארד שקל בשנה, ומה נשאר? אנחנו בגירעון של יותר מ-50 מיליארד  שקל. מה הם עשו עם הכסף?".

"תסתכלו מה קרה ליחסים שלנו עם יהדות העולם, עם המפלגה הדמוקרטית, איך הוא גורם לנו לשנוא אחד את השני", אמר עוד מספר 2 בכחול-לבן. "תסתכלו על עזה. אם חמאס מנהל את העניינים ואיבדנו את ההרתעה - אז הוא ראש הממשלה גרוע. במקום להתמודד עם בעיות הוא פיתח נטיעה להיעלם בכל פעם שבה הוא מריח כישלון. השאלה הנכונה היא לא מה אנחנו מציעים - זה כבר פורסם. השאלה הנכונה היא מה מניע אותנו. התשובה היא שאנחנו רוצים שהילדים שלנו לא יברחו לניו יורק. אם גם אתם מרגישים ככה תשאלו את עצמכם עוד שאלה: מה אתם הולכים לעשות בעניין? כי לעשות משהו זה לנצח. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יראו סביבם מדינה יהודית דמוקרטית מצליחה - על זה אנחנו מוכנים להיאבק".

את דבריו חתם באומרו כי "הייעוד שלנו הוא לשמור על ישראל החופשית, על מעמד הביניים, על החוק, על מוסדות המדינה, על הזהות והערכים של ישראל החופשית. המלחמה הזו מתחילה בשאלה מי בשלטון. מי קובע את סדר העדיפויות, מי כותב  את החוזה. מה שצריך זה  להחליף שלטון שנכנע ללא תנאי לסחטנות ולקיצוניות בשלטון שעובד בשבילכם. ממשלה שבה ראש הממשלה לא אזוק בכתבי אישום, כזו שמרכז העבודה שלה הוא מעמד הביניים והשכבות החלשות - כל אלה שנתניהו שכח ושמשעממים אותו. אז כן, בשלב הראשון 'רק לא ביבי', בשלב השני מדינת ישראל ואזרחי ישראל".