מחאת יוצאי אתיופיה היום (שלישי) ברחבי הארץ, בעקבות הירי של קצין משטרה בסלומון טקה בן ה-19, הובילה לתגובות מעורבות בקרב הציבור, שחלקו הגדול מצא עצמו תקוע בפקקים בצמתים המרכזיים שנחסמו ברחבי הארץ, מקריית אתא עד אילת. לצד אלפי מפגינים ואזרחים שהצטרפו למחאה, ישנם לא מעט אזרחים שיוצאים כנגד המוחים, וטוענים כי הם חצו את גבולות המותר מבחינתם.



עובדים רבים שיצאו ממקומות העבודה שלהם בשעות הערב, והמתינו בפקקים הארוכים במשך שעות, קראו למשטרה להפעיל כוח כנגד המפגינים ולפנות אותם. המשטרה לטענתה שמרה לרוב על איפוק, למעט מקומות בהם נחשפו גילויי אלימות קשים, שם הפעילה המשטרה כוח ואף עצרה מספר מפגינים שהפרו את הסדר. כך למשל, סרטונים שהופצו ברשתות הציגו מספר אירועים בעייתיים מהמחאה. כתוצאה מהעימותים, נפצעו מספר שוטרים, והמשטרה עצרה עשרות מפגינים. 



רכביהם של מספר אזרחים נפגעו וניזוקו על ידי המוחים, ונהגיהם כבר מביעים אנטגוניזם מוחלט למאבק של הקהילה. גם אזרחים בני הקהילה האתיופית מבינים שהמחאה צודקת, אולם לטענתם היא חוטאת למטרה ודווקא פוגעת בקהילה. לדבריהם, היה צורך לפעול מתוך חשיבה, אך במקום זאת בהפגנות ברחבי הארץ ניתן לראות בעיקר "שחרור אמוציות ועצבים", שאירוע הירי בסלומון טקה ז"ל היה רק הטריגר לנפץ הגדול. 


 


עוד סיפר הצעיר, כי בהפגנה הקודמת שהתרחשה בכיכר רבין, הוא ספג כדור גומי בזמן שישב בצד לטענתו. "זו הצלקת שלי והיא תלך איתי לעד", אמר. "זה עוד כתם שיש לי ממה שקורה נגד הקהילה שלנו, אך אני עדיין סבור שאנחנו חייבים לעשות חושבים ולבוא עם עמדה מוצקה, דווקא בזמן של מתינות ולא ברגעי כעס, על מנת שנוכל להשיג את מה שאנו ראויים לו בזכות. חבל שנצטרך להגיע לאירוע הבא ושוב לצאת להפגנות".