הדבר המסעיר ביותר שקרה אתמול במהלך הפריימריז לבחירת יו”ר העבודה היה הודעתו של אהוד ברק על כוונתו לקיים מסיבת עיתונאים דווקא בבית סוקולוב, שם הוצבה אחת הקלפיות המרכזיות בבחירות המקדימות לראשות המפלגה.



בעניין זה הושגה מיד הסכמה בין נציגי כל המחנות. מתברר שאין כמו שנאה יוקדת לברק כדי לאחד את השורות במפלגה. “בכוונה הוא עושה את זה. מכניס לנו אצבע בעין”, קיטר אחד הפעילים.



ביטוי לזעם נתנה ח”כ שלי יחימוביץ', כשצייצה בטוויטר כי ברק החליט לקיים מסיבת עיתונאים לא רק ביום הפריימריז, אלא גם “בתוך” אחת הקלפיות הגדולות, “כדי לחרב את חגיגת הדמוקרטיה הצנועה שלנו ולקחת פוקוס. לא נגד ביבי הוא מנהל קרב, אלא נגדנו. אפשר להיות קצת פחות נחמדים אליו”. ברק כנראה הפנים את הביקורת והעתיק את מסיבת העיתונאים למלון “דן”.



במפלגת העבודה, שרבים כבר מיהרו להספיד אותה, התגלו אתמול סימני חיים. בכל זאת, רבבות בני אדם התייצבו בקלפיות כדי להחליט מי יירש את אבי גבאי (ומי יהיה אולי מס’ 2 של ברק).



את הנופך הצבעוני לאירוע סיפקו תומכי סתיו שפיר, שהגיעו עם פאות ג’ינג’יות זוהרות וחולצות כתומות וליוו את סתיו בקריאות עידוד בלתי פוסקות. שפיר בחרה לפתוח את היום בשדרות רוטשילד, מקום שבו החלה הקריירה שלה בתקופת מחאת הקיץ הגדולה ב־2011.



אבל את ההצגה גנב אתמול נבו, בנם הפעוט של הטוען לראשות המפלגה, ח”כ איציק שמולי, ובן זוגו ערן. נבו הקטן התלווה להוריו לקלפי בבית סוקולוב כשהוא לבוש חולצה שעליה נכתב “מאמין בעבודה. מאמין בשמולי”.



בעבר הצבע השולט בכינוסים של העבודה היה הצבע האדום. עם ירידת קרנה של המפלגה חל פיחות גדול במעמדו של הצבע, שהיה הסמל המסחרי של מפא”י ההיסטורית, בהיותה עדיין מפלגת הפועלים, ושל המערך. כיום האדום נותר רק על החולצות של אוהדי ח”כ עמיר פרץ, כשאליהן נוסף גם קישוט בדמות השפם הנצחי המעטר את פניו.



לקלפי בבית סוקולוב הגיע אתמול גם השר לשעבר, עו”ד משה שחל, מוותיקי המפלגה. אחרי שהצביע, הוא התפנה להרהר בקול רם על מצבה העגום של המפלגה. “אומרים לי שיש מועמדים שיביאו חידושים”, אמר. “הנכדים שלי מביאים לי כל פעם חידושים ואני לא יודע מה עושים איתם. אני רוצה שהמפלגה שלי תחזור למה שהייתה פעם. שיציגו חזון, יאמינו בו וילחמו עליו”. לגבי האפשרויות לחיבורים בגוש המרכז שמאל, אמר: “צריך להקים חזית של כל הגוש, מכחול לבן עד מרצ, אבל לא צריך לתת לברק את המקום הראשון”.