האישה המנותחת בעולם? מספר תצלומים מטרידים שנחשפו ברשת האינסטגרם בסביבות חודש מאי הקודם וצפו לאחרונה למעגלי הפיד סחפו את הרשת כשהם מראים לכאורה אישה בת 68 ומציגים אותה כאישה המנותחת בעולם. הכותרת - "בובת ברבי אנושית". השאלה הטבעית הנשאלת מהדבר היא מיהי אותה אישה, או מה בעצם הסיפור מאחורי התמונות?


למעשה, התמונות האלו לא מראות את התוצאות המחליאות של אינספור ניתוחים פלסטיים מוגזמים על אישה מבוגרת שהתעקשה להראות צעירה וחושנית לנצח, אלא עבודה אמנותית לחלוטין של מספר מאפרים ומאפרות שנעשו באולפני "פיינווד" שבארצות הברית.

חשבון האינסטגרם של אחד המאפרים מהאולפנים האמריקאיים פרסם מספר תמונות וסרטונים מאותו הפרויקט והסביר שדמות ה"ברבי" הנצחית נועדה "להעלות מודעות ולזעזע" את הנחשפים לתמונות אלו ברשתות החברתיות מפני ההשלכות ההרסניות, לעתים, של ניתוחים פלסטיים: "זה נועד להעמיד בפני הציבור את המודעות לשאלה עד כמה רחוק לקחנו את זה כחברה", הוסיף האמן.
 
"הצלקות בצוואר נועדו להראות פציעה מחרידה מהילדות, משהו שיזכיר לאנשים את מקורותיהם וכמה יפים וייחודיים הם יכולים להיות", הסביר, ומייד סייג: "זה בשום אופן לא נועד ללעוג לאנשים שכן עוברים ניתוח פלסטי, אלא רק ניסיון לפקוח עיניים על איך אידיאל היופי בחברה הופך קיצוני ולעיתים אפילו מסוכן".

המאפר האחראי, ווירדואו לואיס (WeirdoLuis) יצר את הדמות הזו בעזרתן של המאפרת סוזן קליף והדוגמנית קאסי דייסירי. למקרה ותהיתם איך מגיעים לתוצאה המחליאה, הם חשפו בחשבון האינסטגרם שלהם סרטון של חלק מסוים מתהליך איפור הדוגמנית.