תחום הפרסום הופך ליותר ויותר דיגיטלי, ולשינוי זה מתווספות טכנולוגיות שמייעלות את העבודה וחוסכות זמן וכסף לחברות הפרסום הגדולות. אחת מהן היא הפלטפורמה של הסטארט־אפ הישראלי Fuga (פוגה), שמפתחת מערכת אוטומציה המאפשרת למשרדי פרסום ולריטיילים לייצר חומרי פרסום מבוססי תבניות בצורה אוטומטית ומיידית, תוך שימוש במידע קיים וחיבור למאגרי התמונות של הלקוח.

"מדובר במערכת חכמה שיודעת להתחקות אחר הקווים הגרפיים והעיצוביים שמכינים בסטודיו עבור לקוח הקצה, ובעצם להחליף את המעצב", מסביר מנכ"ל החברה נתנאל מוחוני. "במילים פשוטות יותר - רוב הדברים שאתה רואה היום במודעות הן תבניות (template). אתה מפרסם את אותו באנר במאות פלטפורמות שונות, בגדלים ובסגנונות שונים, החלק של הקריאטיב לא משתנה, אבל צריך להושיב מעצב כדי להעלות את הקמפיין ולשחק עם הגדלים והעיצוב. המערכת שלנו מונעת את זה ומקצרת תהליך שאורך 8־14 שעות לעד שבע דקות.
 
"בארץ, כמו בשאר העולם, חברות לרוב מחליפות מבצעים כל שבועיים ומוציאות אלפי קידומי מכירות באונליין ובדפוס", מוחוני מדגיש. "בשביל זה אתה מושיב מספר מעצבים לבנות קטלוג עם אלף מוצרים בכל אחד, כאשר לכל מוצר יש את הנתונים המאופיינים לו – ופוגה עושה את זה עבורך, ובצורה אוטומטית. זה לא בא ממקום של להחליף את המעצב, אנחנו פשוט מאמינים שמעצבים צריכים להתעסק בעיצוב, ביצירתיות, ולא בתהליכים טכניים לא מעניינים. כשאתה מבקש ממעצב לייצר באנר בודד באלפי גדלים שונים, אתה הורס לו את היצירתיות. משרדי פרסום אמרו לנו שעד שהתחילו להשתמש בשירותים שלנו, המעצבים שלהם עבדו כמו רובוטים, בצורה מכנית, ופתאום יש להם יותר זמן לצד היצירתי, כי הם פינו לכך את כוח האדם. בכלל, כל הזמן שלוקח להעלות את הקמפיין לאוויר מתקצר".


משרדי פרסום ושיווק בולטים בארץ, בהם BBDO, McCANN Erickson ,Leo Barnet, GREY ו־IGP, כבר הטמיעו מערכת זו, וחלקם פועלים עמה באופן שוטף ומול לקוחות ריטייל גדולים. המערכת מייצרת בתוך שניות ספורות כל חומר פרסומי או שיווקי שהלקוח זקוק לו ומתאימה לכל ממשק שהחברה רוצה, בין אם זה אינטרנט, פרינט או מדיה חברתית. 

אחד היתרונות הבולטים של המערכת היא היכולת שלה לבצע פרסונליזציה אמיתית לתוכן שהקהל מקבל, על פי הנתונים שלו. כך למשל, פוגה יודעת להפיק מיליוני קרוסלות פייסבוק עבור כל לקוח קצה ולפתור את בעיית הסגמנטציה המוכרת. "אנחנו בין הטכנולוגיות המתקדמות בעולם כשזה נוגע לפרסונליזציה ויודעים להתאים את העיצוב לקונה הפוטנציאלי", מדגיש מוחוני.

"כשלחברה גדולה יש מאגר של 300 אלף או אפילו שלושה מיליון לקוחות, זה בלתי אפשרי לשים מעצב שיכין את המודעה לכל פלח ספציפי מהשוק שלך, ואנחנו מסירים את מגבלות הזמן גם באספקט הזה – אתה טוען קובץ אקסל עם פרטי הלקוחות, והמערכת תבנה את המודעות לפי הטעם האישי של הלקוחות. המשחק של השנתיים־שלוש הקרובות בעולם הפרסום הוא הסרת המגבלות של הזמן – זה האתגר הבא של העולם הדיגיטלי. אנחנו חיים בעולם עם המון דאטה, שמשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית ו־Machine Learning, שיודעות להסיק מסקנות ולדעת למי לפרסם. החסם שהיה זה ליצור גרפיקה בזמן אמת".
 
חשוב להדגיש כי פוגה לא מחליפה את הצד הקריאטיבי של משרדי הפרסום, שמעבירים להם את עיצוב המודעה עם קווים מנחים, והם מקבלים את התבניות וחיבור למערכת, כך שכל אחד במשרד מטעם המפרסמים יכול לשלוח אותה לפעולה. "אחד הלקוחות שלנו העביר את כל הפעילות שלו מהמעצבים למפיקים במשרד", הוא מסביר, "הלקוח נותן לנו את דוגמת העיצוב, ואפשר לייצר מזה המון גרסאות שנשארות על אותו קו – ואתה יכול בלחיצת כפתור לשנות גדלי פונט, את הטקסט, המחיר, וכל זה במגוון עיצובים שמתוכנתים מראש ושמועברים למחלקת הפוסט פרודקשן לאחר דקות בלבד – במקום לאחר שעות".