ניצולת השואה מצ'כיה שושנה קולמר שחגגה בשנה האחרונה 100 שנים נפטרה בחדרה בבית החם של עמותת יד עזר לחבר בחיפה. קולמר ששרדה את אושוויץ הלכה לעולמה בשיבה טובה.



קולמר ז"ל היתה ללא ספק הרוח החיה עם הלב והנשמה של עמותת "יד עזר לחבר" כבר למעלה מ-10 שנים. קולמר ז"ל שרדה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ והייתה מתנדבת וותיקה בעמותה ובמוזיאון השואה כשהייתה מספרת אודות קורות חייה ועדותה המצמררת בתקופת השואה. היא הפכה למוקד עליה לרגל להמוני תלמידים, חיילים, סטודנטים וקבוצות מהארץ ומחו"ל.



לפני שנתיים נפגשה קולמר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגדיר אותה אחרי שיחה קצרה גיבורת מופת וסמל ההישרדות והגבורה של ניצולי השואה. בשנת 2014 זכתה קולמר בתואר של "מלכת היופי של ניצולות השואה" בתחרות אותה הפיקה ויזמה העמותה. וזה קרה כשהיא בת 95 שנים. לפני חצי שנה חגגו מאות ניצולי בעמותת יד עזר לחבר את יום הולדתה המאה.



מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, פירסם הבוקר בכאב רב את הודעת והודעת ניצולי השואה: "בצער רב אני כואב את לכתה של ניצולת השואה שושנה קולמר ז"ל. אין לי מילים לנחם את בני משפחת קולמר בצערם העמוק. איבדנו גיבורה אמיתית מודל לחיקוי ואישה נערצת. סיפור גבורתה והישרדותה בתקופת השואה מונצחים בספר "עדות חיה". קולמר נטמנה אתמול בבית העלמין בחיפה, כשרבים הולכים אחרי ארונה למרות שלא נותרו רבים מבני משפחתה.