המשטרה פרסמה היום (חמישי) סרטון קשה לצפייה, שצולם במשפחתון הנמצא בבעלות הגננת כרמל מעודה, החשודה בהתעללות בילדים שהיו תחת אחריותה. בסרטון נראית הגננת פוגעת בילדים בצורה קשה - כאשר בין היתר היא נראית קושרת ידי ילדים לדקות ארוכות, מאכילה אותם בכוח עד להקאה - ולאחר מכן מאכילה אותם שוב בקיא.
סרטון ההתעללות בראש העין. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, ביום 19 ליוני התקבל במשטרת ישראל דיווח על חשדות להתעללות בפעוטות במשפחתון לגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים, שנוהל בביתה של מעודה בת ה-25 מראש העין.
עם קבלת הדיווח פתחה משטרת ישראל בחקירה במהלכה נאספו ראיות כנגד הגננת, שביססו את החשדות נגדה. במהלך החקירה איתרו חוקרי המשטרה את תיעוד מצלמות האבטחה בגן, שתיעדו את הנעשה בגן בשעות הפעילות, ואת התנהלותה של מעודה מול הפעוטות.

מצפייה של החוקרים בסרטי האבטחה עלה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, להאכיל אותם בקיא שפלטו, לקשור את אחד הילדים בידיו לכיסא כשהן משוכות לאחור והוא ממרר בבכי עד אשר נופל מהכיסא לרצפה וידיו נותרות קשורות מאחור, וכן הכאת הילדים באמצעות מגבת ובידיים.

במהלך החקירה זומנה לתחנת המשטרה סייעת שעבדה בגן, ומחקירתה עלה חשד כי הייתה עדה למקרי ההתעללות של הגננת בילדים ואף נקטה בעצמה באלימות כלפי הפעוטות בגן. הסייעת נעצרה והובאה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. ההליכים המשפטיים נגד הסייעת יימשכו בהליך רגיל ולא במסגרת מעצר.

ב-21 ליוני זומנה הגננת לחקירה בתחנת המשטרה, ומעצרה הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת. השבוע הוגשה בעניינה הצהרת תובע, בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדה כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

אם לילדות שהיו בפעוטון של מעודה והוצאו לאחר שהיא חשדה שדברים אינם מתנהלים כשורה שם, אמרה ל"מעריב" בעקבות חשיפת סרטוני ההתעללות ע"י המשטרה, כי "הייתה לי הרגשה שמשהו לא בסדר אבל לא שיערתי דבר כזה. אולי כי אני לא מאמינה שקיים כזה רוע, שאפשר להתנהג לילדים בצורה כזו".
 
היא הוסיפה כי "היום כשאני רואה את הסרטונים אני אומרת שמשהו בהרגשה שלי לא היה שלם כשהן שם, אבל בחלומות הכי גרועים שלי לא תיארתי לעצמי כזו התעללות, לזה לא ציפיתי. אלימות אני לא ראיתי, זו הייתה רק ההרגשה שלי, האינטואיציה שלי היא שאמרה לי להוציא אותן משם".

בעקבות ההתפתחויות, בעיריית ראש העין החלו בביצוע סקר של משפחתונים בעיר, במטרה לחייב כל המשפחתונים לעמוד בסטנדרטים חדשים שהעירייה תכתיב. מבירור של העירייה עולה כי בעיר פזורים כ-80 משפחתונים, וכולם, כך אומרים בעירייה, יידרשו לעמוד בדרישות החדשות או שלא יוכלו לפתוח את השנה. בעירייה הוסיפו כי יועבר גם חוק עזר שיאפשר לפקח עליהם בהתאם לקריטריונים שייקבעו. 

בתוך כך נחשף היום מקרה התעללות נוסף בפעוטון פרטי בעפולה, כשמטפלת נחקרה בחשד להתעללות בקטינים בפעוטון בו היא עובדת. לאחר חקירתה שוחררה המטפלת לביתה בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מגן הילדים, והחקירה בעניין נמשכת.