שר החוץ היפני טארו קונו אמר בראיון שפורסם היום (חמישי) בעיתון "ערב ניוז" כי "טוקיו יכולה למלא תפקיד מרכזי בתהליך השלום במזרח התיכון בכלל, ובעולם הערבי בפרט". הוא הסביר: "אנחנו יכולים להיות מתווך הוגן, כי מעולם לא היינו מעורבים מבחינה קולוניאלית באזור, ולא היתה לנו ככל טביעת רגל במזרח התיכון". הדיפלומט הדגיש כי האינטרס היפני הוא "ביסוס היציבות האזורית וייצוב שלה". 
"תחום האנרגיה במדינה שלנו תלוי ברובו בייבוא מהמפרץ, שכן כ-40 אחוזים מהנפט הגולמי שאנחנו מייבאים מגיע מסעודיה, ו-80% ממנו עוברים דרך מיצרי הורמוז, וכך גם 20 אחוזים מהגז הטבעי שלנו - כך שהייציבות והשלום במזרח התיכון קשורים לכלכלתנו", הסביר והתייחס לתקיפות של מיכליות נפט בחודש האחרון במפרץ הפרסי. 
בהמשך דבריו, קונו הציע שמדינתו תסייע במאמצי התיווך בין ישראל לפלסטינים. "נשמח לעשות זאת. עבדנו עם פלסטינים, ישראלים וירדנים כדי להקים פארק תעשייה ליד יריחו, וזה מתקדם טוב מאוד. כמו כן, הקמנו יוזמה הנקראת CEAPAD, שכוללת שיתוף פעולה בין מדינות מזרח אסיה לפלסטינים, על מנת להביא את הניסיון של דרום מזרח אסיה לתהליך השלום הזה. רצינו לשתף איתם באופן שבו אנחנו מפתחים את הכלכלה האסיאתית. אנחנו רוצים לחלוק את ניסיוננו איתם ועם אנשי האזור".