חברת הכנסת פנינה תמנו-שאטה (כחול לבן) וכתבת המשטרה עדי מאירי התעמתו הערב (שישי) בשידור בתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12. במהלך הראיון כינתה מאירי את המפגינים יוצאי אתיופיה שפעלו באלימות "פראי אדם" ו"חיות". חברת הכנסת כינתה אותה "גזענית", ועזבה את הראיון בכעס תוך שהיא תוקפת את המראיין איל ברקוביץ'.  

"לפני שהגענו לאלימות הבלתי נסבלת, עכשיו את קוראת להם מפגינים, אני קוראת להם פראי אדם, חיות", אמרה מאירי במהלך התוכנית. ח"כ תמנו-שאטה הגיבה: "תתביישי לך". הכתבת אמרה: "אני לא מתביישת בכלל".


לא מצליחים לצפות בסרטון? לחצו כאן לצפייה באתר המותאם

"את צריכה להתבייש, כל השבוע שמעתי אותך", אמרה חברת הכנסת. "פראי אדם, אומרת לה בצורה מפונפנת. הגברת הזאת שקוראת לעצמה כתבת משטרה, אני בטוחה שלשטח ולקריית חיים לא הגעת, העיקר שהיא ישבה כל היום באולפנים ומצטטת את אותן מודעות דוברות שקיבלה מהמשטרה. למשפחה הזאת שיושבת עכשיו שבעה על סלומון טקה שהוא אפילו לא היה בן 18, על אותה משפחה אין דוברות ואת אפילו לא ניסית לדבר איתם. פראי אדם את לא תגידי עלינו".
מאירי השיבה: "ככה את חושבת שצריך להתנהג? אני נגד אלימות". תמנו-שאטה אמרה: "התפיסה שלך היא גזענית. אני באתי הפעם לתוכנית מתוך אמונה שגם אתם ראיתם את התמונות ותרצו לנהל שיח אמיתי כי זה כואב לכולם. אבל אם אתה דקה אחרי שהיא אומרת פראי אדם, מוכן לשבת פה ולצדד בזה במקום להקשיב".
ברקוביץ' התערב: "כולנו מצדיקים את המחאה, לכולנו כואב, אבל זאת לא הפגנה זאת אלימות". חברת הכנסת השיבה:  "אנחנו מגנים כל סוג של אלימות רק שיובהר כאן, אני נגד תקיפה של האזרחים של הציבור". מאירי הגיבה: "אז תגידי את זה. יש לך אחריות". תמנו-שאטה אמרה: "את תתני לי להשלים את דברי. המאבק של בני הקהילה שלי זה לא הציבור, תבינו את זה, הם מפנים את כל הכעס והזעם שלהם לממשל". 

"בטוח אין בקיסריה גזענות"
 
המראיין אמר: "למה אנחנו אשמים? למה אישה זקנה צריכה לשבת שש שעות באוטו?". תמנו-שאטה אמרה: "אתה חושב שהם יצאו לפסטיבל? אתה חושב שאם היינו עומדים על המדרכה מישהו היה מסתכל עלינו?". ברקוביץ' השיב: "מה עשיתי לך? למה אישה מסכנה בת 80 צריכה לשבת בפקק?". תמנו-שאטה ענתה לו: "אני אשב ואשתוק. פעם שעברה ישבתי פה ואמרת לי שאין גזענות, אתה מקיסריה. בטוח אין בקיסריה גזענות".
המנחה אמר: "י רוצה לשאול את עדי, המקרה זה לטעמי זה לא גזענות." מאירי השיבה: "הוא לא נרצח, זה אפילו לא הריגה". ברקבויץ אמר: "לפי מה שהבנתי לבחור ז"ל יש עבר פלילי של 14 תיקים". הכתבת אמרה: "יש לו עבר פלילי". ברקוביץ' שאל אם ההרוג היה במעצר בית ומאירי אישרה. "אתה מאיפה אתה יודע? זה לא נכון", השיבה תמנו-שאטה. מאירי אמרה: "אין לו הרשעות, זה נכון".
בשלב זה, חברת הכנסת קמה מהכיסא בכעס. "טוב תנהלו את הדיון ביניכם לבין עצמכם", אמרה והתנתקה מהמיקרופון. "תתביישו לכם, זה מה שיש לי להגיד לכם. אתה בשביל הרייטינג שלך, אני לא אמכור את הקהילה שלי בשביל הרייטינג שלך. מישהי שקוראת ליוצאי אתיופיה פראי אדם, את עיתונאית שלא יורדת לשטח. את פשוט מלטפת את המשטרה".