יו"ר מפלגת תל"ם, ומבכירי מפלגת כחול לבן, משה בוגי יעלון, השתתף הבוקר (שבת) באירוע שבת תרבות במודיעין, והתייחס לשורת נושאים ביניהם חזרתו של אהוד ברק לפוליטיקה, אפשרות הקמת קואליציה עם מפלגות ערביות, ופעולותיה העתידיות של כחול לבן במערכת הפוליטית לקראת הבחירות הקרובות. 



"המדינה סטתה מהמסילה ואנחנו נציג תוכניות בכל התחומים כדי להחזיר אותה לשם", אמר יעלון. "כחול לבן תמשיך באותה מתכונת, לא נחבור לשום מפלגה נוספת לפני הבחירות. רק כחול לבן בראשותו של בני גנץ יכולה להחליף את השלטון".



על הקמת ממשלת אחדות וכניסת אהוד ברק לפוליטיקה, אמר יעלון: "אהוד ברק איש רב זכויות, שמתכוון לחיבורים בשמאל. כחול לבן בהנהגת בני גנץ, היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה. אנחנו נפנה לכל המגזרים שרוצים להשתלב במדינה: למגזר הרוסי, לחברה הערבית שרוצה להשתלב ולציונות  הדתית. יש רבנים בציונות הדתית שהצביעו לנו והם איתנו. ראש הממשלה כשל ברגע הקריטי בהרכבת הממשלה והיה צריך להחזיר את המנדט. הייתה יכולה להיות פה קואליציה רחבה בהובלת בני גנץ, עם הליכוד ומפלגות נוספות, ללא נתניהו. אך ראש הממשלה מבזבז מיליארדים כדי להינצל מאימת הדין". 


צילום: אבשלום ששוני


באשר להקמת קואליציה עתידית אפשרית, שלל יעלון כל אופציה להקמת הקואליציה עם המפלגות הערביות. "המפלגות הערביות אינן ציוניות. אפשר לדבר איתן, אבל הן לא ישבו איתנו בקואליציה. את ׳בלד׳ גם הייתי מוציא אל מחוץ לחוק. כחול לבן תייצג את החברה הערבית שרוצה להשתלב ומכירה במדינה יהודית ודמוקרטית".

בהמשך תקף יעלון בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וטען כי "נתניהו מתנהג לתקשורת בדרך 'ארדואניסיטית'. תראו מה הוא מעולל למערכת שלטון החוק בישראל. הופך את בית המשפט ללא לגיטימי, בשיח של שנאה ושיסוי. ובזמן שהוא עסוק בזה - אנשים מתים מזיהום במפרץ חיפה, האילתים נפגעים ובני העדה האתיופית מתוסכלים וזועמים. כי אין במדינה תוכניות ארוכות טווח, ונתניהו דואג לעצמו, ולא לאזרחים".
"שרי הליכוד שותקים. אם אני הייתי ממשיך לשתוק מול הבעיות שראיתי במה שהפך אחר כך ל'פרשה 3000', עוד הייתי ממשיך כשר בליכוד. אבל אותי מעניינת טובת מדינת ישראל. לצערי חברי בליכוד עדיין שותקים משיקולים פוליטיים".