התפתחות בפרשת שריפת ביתה של המטפלת החשודה בהתעללות, כרמל מעודה, בראש העין. צוות חקירה שהוקם סיים את פעולות החקירה שכללו שימוש בכלב שהוכשר לאיתור מוקדי הצתה. בשירותי הכבאות ציינו כי במקום נמצאו מספר נקודות חשודות שנאספו מהם ממצאים אשר נשלחו לבדיקת מעבדה ומחזקות את החשד להצתה.



שריפה בבית הגננת המתעללת. צילום: דוברות המשטרה

פרקליטם של ההורים שילדיהם נפגעו על פי החשד ממעודה, סיפר בכאן ב': "הילדים הם הקורבנות. ההורים לא הפגינו אלימות. הם ישמרו על החוק. כל ההורים היו בהלם. אף אחד לא יודע במה מדובר. דיברתי עם כולם באופן אישי, אנחנו מוקיעים כל סוג של אלימות מדובר באנשים נורמטיביים, אנשים מן היישוב. הם מתכוונים להפגין בכמה מקומות שונים. אנחנו שומרים על זכויותיהם של הנפגעים שלא יחמוק לנו איזה הסדר טיעון. צפויה פה ענישה חמורה מאוד".


סרטון ההתעללות של כרמל מעודה בילדי המשפחתון. צילום: דוברות המשטרה

השריפה פרצה בשעות הבוקר המוקדמות. שכנים סיפרו ל"מעריב": "בשעה 05:50 נשמע קול חריקה של רכב, ושניות לאחר מכן, החלו להישמע פיצוצים. מיד אחר כך המקום החל לבעור, בתחילה בער המחסן שנמצא בחזית הבית, ומשם התפשטה האש במהירות לקומה הראשונה והשנייה, ולמבנה עץ, שם פעל המשפחתון", כך אמרה שכנה מאחד הבתים הסמוכים.  לדברי השכנה, האירוע עצמו התרחש כשבני המשפחה נמצאו בבית, ולאחר שהבחינו באש נמלטו מהמקום בבהלה לבתי השכנים באזור.

שכנים אחרים מציינים כי במחסן של אבי המשפחה היו חומרי בעירה, דבר שכנראה תרם להתפשטות המהירה של האש. שכן שהיה באזור השריפה אמר כי "האירוע היה יכול להסתיים באסון כבד".

לדברי שכנה נוספת במקום, האירוע עצמו התרחש כשבני המשפחה נמצאו בבית, ולאחר שהבחינו באש נמלטו מהמקום בבהלה לבתי השכנים באזור. שכנים אחרים מציינים כי במחסן של אבי המשפחה היו חומרי בעירה, דבר שכנראה תרם להתפשטות המהירה של האש.
בנוסף, שכנים שיצאו בעקבות השריפה סיפרו עוד כי "תוך שניות נחשפנו לבהלה גדולה. ילדים רצו מפוחדים החוצה. אביה של מעודה ניסה עם צינור השקיה לכבות את האש אבל ההתלקחות הייתה מהירה מאד והם התחילו לברוח. בעקבות השריפה נותק החשמל בכל הסביבה, ומדובר בבתים פרטיים ולא מעט משפחות דתיות, כשכל האוכל של שבת על הפלטה יתקרר".
כוחות הכיבוי שהגיעו למקום תוך זמן קצר, בפיקודו של מפקד טפס"ר משנה איציק עוז, פעלו לכיבוי השריפה שהתפשטה, וכעת עוסקים בחקירת נסיבות האירוע. מסביב לבית ההורים של הגננת התקבצו הבוקר כמה עשרות אזרחים ומחו נגד המשפחה. המפגינים הגיעו ככל הנראה לאחר פרוץ השריפה. בין המתקהלים סביב ביתה של המשפחה, אמרו האזרחים כי מדובר באירוע חמור, אך הוסיפו כי התנהגותה של הגננת המתעללת חמור פי כמה.