הצתת בית המטפלת המתעללת: המשטרה הודיעה הערב (שבת) כי היא עצרה צעיר בן 18 תושב השומרון בחשד להצתת ביתה של כרמל מעודה, מנהלת פעוטון "בייבי לאב" בראש העין, החשודה בהתעללות קשה בפעוטות שהיו תחת טיפולה. החשוד שנעצר נראה במצלמות האבטחה בשעת המעשה. כעת נבדק קשר החשוד, שמוכר למשטרה בנוגע לעברות רכוש, למשפחות שילדיהן נפגעו על ידי המטפלת.



מעט לפני המעצר, התייחס ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, לאירוע וטען כי אין להאשים את ההורים בהצתה, אך גם אסור לקחת את החוק לידיים. "האירועים האחרונים הם חריגים מאוד וחמורים מאוד. ראש העין היא הקהילה מגובשת וערכית ואנחנו נדע להתגבר על האירועים הקשים", פתח ראש העיר את דבריו, "משעות הבוקר מנכ"ל העירייה אילן הררי נמצא בשטח, בתיאום מלא עם כוחות הכיבוי וההצלה. בזכות הפעולה המהירה והנחושה של כל הגורמים נמנע הבוקר אסון כבד".



הפגנה מול נוה תרצה, שם כלואה המטפלת החשודה בהתעללות. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה מול נוה תרצה, שם כלואה המטפלת החשודה בהתעללות. צילום: אבשלום ששוני



"פגיעה בפעוטות היא פשע נורא שאין עליו מחילה, אבל על פשע לא מגיבים בפשע. השריפה היום יכלה להסתיים באסון בו היו נשרפים חפים מפשע אבל צריך זכור שמי שהוא הקורבן כאן הם ההורים והפעוטות לכן לא מתקבל על הדעת שיחלו האשמות כלפיהם. צריך להמתין לחקירה שהעניין יתברר". ראש העירייה המשיך ואמר כי "העירייה העמידה לרשות ההורים את השירות הפסיכולוגי וסיוע של עובדים סוציאליים, אנחנו מלווים את ההורים, קשובים להם ונספק להם את כל המענה הדרוש. לכל הילדים בגן נמצא הפתרון להמשך הקיץ. אין ילד שיוותר ללא מענה".

"בהזדמנות זאת אני רוצה לפנות לשר החינוך ולומר לו 'הגיע הזמן להפסיק להתייחס לתקופה הזו של בין 0 ל-3 כבייביסיטר, זה חלק מהתהליך החינוכי ולפעול לחקיקה, אחרת זה לא ייפתר'", סיים ראש העיר את דבריו.