במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נערכים לסיכום חקירת אירוע הירי בקריית חיים בחיפה, שבו מצא את מותו הצעיר סלומון טקה. על פי העדויות והממצאים, מסתמן כי גרסת קצין המשטרה, שלפיה ביצע ירי של כדור אחד לעבר הכביש ומשם ניתז הכדור, לרוע המזל, אל חזהו של טקה וגרם למותו, היא מהימנה. 
עוד עולה כי גם טענתו של הקצין כי נשקפה סכנה לחייו, לאחר שהותקף באבנים, לא נשללה עד כה. על פי ההערכה, הוא לא יואשם בהריגה. במח"ש מתמקדים עתה בחקירה אם ניתן היה לסיים את המפגש עם הצעירים רגע לפני שהסלים. במשטרה נערכים לכך שפרסום הממצאים וסוף ימי השבעה יובילו לתגובת מחאה נוספת, ומציינים כי הפעם לא מתכוונים במשטרה להכיל אירועים אלימים, והתגובה תהיה קשה ותקיפה.
מי שיצא נגד מח"ש בחמישי האחרון הוא השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שטען כי לקהילת יוצאי אתיופיה יש חוסר אמון בחקירות מח"ש. דבריו הובילו לכעס במשטרה, שראתה בדברים ביקורת על התנהלות השוטרים בזירות אלימות ועל עצם השימוש בנשק. בתגובה, פרסם ארדן ביום שישי פוסט ארוך בפייסבוק, שבו הצדיק את תגובת המשטרה להפגנות ביום שלישי.

הוא גינה את האלימות, אך אמר כי הוא מבין את כאבה של הקהילה, וכי תגובה קשה יותר מצד המשטרה הייתה מביאה להרוגים ומחמירה את המצב. “השבוע שחלף היה עבורי שבוע קשה, שבו הבנתי שגם אני לא תמיד נחשף לעומק המצוקות בחברה שלנו", כתב השר. "מותו הטרגי של טקה ז"ל לווה בהתפוצצות של כאב וזעם של צעירים רבים, שבאמת מרגישים שאין להם כאן עתיד, וששופטים אותם לפי צבע עורם ולא לפי כישוריהם. זה נורא. כבר שלושה ימים שאני לא מפסיק לחשוב עליהם.
“נכון, היו גם טרמפיסטים שניסו ללבות את האש ורכבו על המחאה הזו, אבל לא ניתן להם לטשטש את עומק הבעיה. הקשבתי השבוע שעות ארוכות לצעירים מדהימים בני העדה ולראשי הארגונים. צעירות וצעירים מוכשרים, רהוטים ומשכילים, שתיארו ביטויים רבים של גזענות והשפלות, שבהם נתקלו בכל תחנה של חייהם בארץ. הכאב שלהם עצום. קהילה כה אצילית, שעשתה הכל כדי להגיע לארץ ולחיות עמנו, שאוהבת את ישראל בכל נימי נפשה, מרגישה דחויה ומושפלת. יחד עם הכעס המוצדק על האלימות והוונדליזם, בואו נחשוב גם על כל אחת ואחד מהם, ועל ההשפלות שסבלו במהלך חייהם", הוסיף השר. 
“אני מבין את הטענות כלפי המשטרה, שלא פעלה לפינוי המפגינים מהכבישים, אלא רק בשעות הערב המאוחרות. בדיעבד, החלטות המפקדים בשטח הוכיחו את עצמן. הברירה שעמדה בפניהם הייתה בין רע מאוד לנורא.
התנגשות הייתה גורמת בוודאות לפצועים רבים ואולי להרוגים. האם צעירים פצועים או חלילה בני נוער הרוגים היו מרגיעים את המחאה, או שהיינו נדונים כולנו לימים ארוכים של הסלמה, לצירים חסומים ברחבי המדינה ולקרע עמוק עם בני העדה, שאולי כבר לא ניתן יהיה לאחות", סיכם ארדן.