האם המשטרה עוקבת אחרי חברי כנסת?ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) פנתה לקצין הכנסת בתלונה על כך שלטענתה המשטרה ביצעה אחריה מעקב בעיצומו של גל מחאת יוצאי אתיופיה. במשטרה דוחים את הטענה. ח"כ תמנו שטה סיפרה למעריב כי הבחינה בשבוע שעבר במעקב סמוי אחריה ואף הביע חשש שהמשטרה מנסה להאזין לטלפונים שלה במטרה לאסוף מודיעין על פעולות המחאה המתוכננות של יוצאי אתיופיה בישראל.



"הייתי עם עוזרי במסעדה ברמת החייל", סיפרה חברת הכנסת. "הייתה לי תחושה שמישהו עוקב אחרי. הבחנתי בגבר חבוש בכובע ומרכיב משקפיים שנמצא כל העת בסביבתי. למרות שהיינו במסעדה הוא כלל לא הזמין לעצמו אוכל".



לדבריה לאחר כ-40 דקות יצאה מהמסעדה כשהאיש שלדבריה עוקב אחריה יוצא בעקבותיה. "בשלב מסוים נגשתי אליו ושאלתי אותו מה הוא עושה שם. בהתחלה הוא התחמק. שאלתי אותו ישירות האם הוא עוקב אחרי והוא סרב לאשר אבל כששאלתי אותו האם הוא שוטר הוא הודה בפני שהוא איש משטרה", סיפרה בהתרגשות.



"אני רוצה להדגיש שמדובר באדם לבוש אזרחית. הדבר הכעיס אותי מאוד שכן אם אכן מדובר במעקב סמוי על תנועותיי ועל שיחות הטלפון שלי מדובר בפגיעה חמורה בחסינות המהותית והפלרמנטרית שלי. מה פתאום איש משטרה עוקב אחרי, באיזה זכות?", אמרה ח"כ תמנו שטה.



"הדבר הזה לא מקובל עלי לכן פניתי ללשכת קצין הכנסת. הקצין עצמו נמצא כעת בחו"ל אולם בלשכתו הבטיחו לי לבדוק מול המשטרה האם אכן מתבצע מעקב אחר תנועותיי והאם הדבר נעשה באישור ובסמכות של מישהו, כי זאת בעיני פגיעה חמורה בתפקידי כחברת כנסת".



מהמשטרה נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם ולא נשלח אף שוטר גלוי או סמוי לפעילות מעין זו או דומה לה. כל טענה אחרת פסולה וחוטאת לאמת".