איראן הודיעה כי החל מהיום (ראשון) רמת האורניום המועשר שלה תעבור את רף 3.6% שהוסכמו בהסכם הגרעין. בכך היא ממשיכה לצמצם את התחייבויותיה על פי ההסכם ולדבריה, תעשה זאת בכל 60 יום. 



באס אראקצ'י, הנציג האיראני למשא ומתן על תוכנית הגרעין, ציין כי "טהרן נתנה מספיק זמן לדיפלומטיה" והדגיש: "לא מדובר בהפרה של הסכם הגרעין". עוד אמר הבכיר האיראני כי ארצו לא תעשיר אורניום לרמה הדרושה לייצור נשק גרעיני.

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר הלילה (בין שבת לראשון) את נשיא איראן חסן רוחאני כי אם הסכם הגרעין ימשיך להתערער - הדבר יגרור השלכות מסוכנות. בשיחה בין השניים, אמר מקרון כי יעשה מאמצים להשיב את הצדדים לשולחן המו"מ כבר בשבוע הקרוב.
כזכור, נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר בשבוע שעבר כי ארצו תמשיך להגדיל את מאגרי האורניום המועשר ותפעיל מחדש בשבוע הבא את כור המים הכבדים באראק, שהושבת במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות, אם מדינות אירופה וארה"ב לא ישובו לשולחן המשא ומתן. רוחאני הזהיר בנוסף כי המגמה צפויה להתעצם. "רמת האורניום המועשר לא תישאר ב־%3.67", אמר בישיבת הממשלה. "אנחנו נשים בצד את המחויבות שלנו במסגרת ההסכם ונגדיל את רמת ההעשרה לכל כמות שנחשוב שהיא הכרחית ונדרשת".
 

הוא לא הסתפק בכך, והזהיר כי איראן תחדש את הפעילות בכור המים הכבדים באראק. "החל מ־7 ביולי, הכור באראק ישוב למצבו הקודם, שהצדדים האחרים נהגו לטעון כי הוא 'מסוכן' ועלול לייצר פלוטוניום, וזאת אם השותפות האחרות להסכם לא ימלאו אחר המחויבויות שלהן במסגרת ההסכם", הצהיר."העצה שלנו לאירופה ולארה"ב היא לשוב להיגיון ולשולחן המשא ומתן", הוסיף. "שובו להבנות, לכיבוד החוק והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. תחת התנאים האלה, כולנו יכולים לציית להסכם הגרעין".
 
 שר החוץ, מוחמד ג'וואד זריף, הוסיף בתום הישיבה כי מדינות אירופה התחייבו ל־11 נקודות במסגרת ההסכם, כולל מכירת הנפט האיראני, וכי הן עדיין לא החלו ליישם אותן. "אם אירופה תתחייב להסכם הגרעין, גם אנחנו נעשה את זה", אמר.