מדוע לא פורסמו עדיין נתוני גיוס החרדים של שנת 2018? בחמישי ביוני 2019 עבר המועד הקבוע בחוק לפרסום נתוני הגיוס בשנה האזרחית החולפת, בהם גם נתוני גיוס החרדים ובני הישיבות, אך משרד הביטחון לא פרסם נתונים אלה, כך פורסם הערב (ראשון) ב"החדשות 12". על פי הדיווח, שיעור גיוס החרדים - שהוביל לאי הקמת הממשלה בכנסת ה-21 וקיום בחירות בחודש ספטמבר, ככל הנראה ירד לראשונה זה עשור, מה שיכול לשמש ככלי ניגוח פוליטי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בידי שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן.



כזכור, במהלך המשא ומתן הקואליציוני לאחר בחירות 2019 שנערכו בחודש מרץ, נתניהו, ליברמן והמפלגות החרדיות לא הצליחו להגיע לנוסחה בנוגע לחוק הגיוס שתאפשר לצדדים להקים קואליציה, וזאת לאחר שהבחירות הוקדמו למעשה בגלל הצורך להעביר את החוק בשל הוראת בג"ץ. בעוד ליברמן מתעקש להעביר את החוק בנוסחו הנוכחי - שנוסח על ידי משרד הביטחון, במפלגות החרדיות, ובעיקר בפלג הקיצוני של אגודת ישראל - חסידות גור, מעוניינים לשנות את החוק, כך שלא יהיו בו סנקציות בשל אי עמידה אפשרית בייעדי גיוס החרדים. משבר זה, שלא נפתר והוביל לבחירות צפוי להיות בלב הקמפיין של ליברמן - שמציג צד לוחמני נגד התנהלות החרדים ותוקף את נתניהו על מה שהוא מגדיר ככניעתו של ראש הממשלה ללחצי יהדות התורה.



בלשכת שר הביטחון הגיבו לכתבה ואמרו כי "צה"ל טרם הגיש את הנתונים. כשהם יפורסמו נעבור עליהם ונפרסם אותם" מצה"ל נמסר: "נתון המתגייסים לשנת 2018 טרם חושב".