הפיגוע בחיזמא: בצה"ל ממשיכים לחקור את פיגוע הדריסה בחיזמא שהתרחש בלילה שבין שבת לראשון, אשר בו נפגעו חמישה לוחמים מגדוד חילוץ והצלה של פיקוד העורף. החמישה, שהיו במהלך סיור מבצעי סמוך למעבר חיזמא, נפצעו כולם יחד, לאחר שצעדו בקבוצה אחת. הנהג הדורס נעצר והודה בחקירתו כי פעל ממניע לאומני, מה שאישש את החשדות שלפיהם מדובר היה בפיגוע.
 
מבחינת צה"ל, אירוע שבו מחבל דורס כוח של מספר לוחמים צריך להסתיים בפגיעה ובנטרול המחבל, מה שלא התרחש במקרה הזה. המחבל הצליח להימלט מהמקום מבלי שהלוחמים הספיקו להגיב - בין השאר משום שהצליח לפגוע בכל החיילים בפגיעתו הראשונה. 
 
הנקודה הזו צפויה לעמוד במרכז תחקיר צה"ל בנושא, לאחר שבלקחים מפיגועים קודמים נקבע כי הלוחמים אמורים להיות מתודרכים ומתורגלים שלא לנוע בקבוצה אחת, אלא לפצל את הכוח כך שלפחות לחלק מהם תהיה אפשרות להגיב, לנטרל את המחבל ולמנוע מהאירוע להתגלגל.

חיילים ביהודה ושומרון. צילום: דובר צה"ל

 

בפיקוד המרכז נוהגים להנחות את המפקדים והלוחמים כי גם במצב שבו תוצאות המפגש הראשוני עם המחבלים הן קשות, ועל אף שאפשר שהכוח יופתע מהפגיעה הראשונית – חייבים הלוחמים להחזיר לידיהם את היוזמה ואסור שיוכרעו. בשלב זה מסתמן כי באירוע בחיזמא לא הופקו לקחים מפיגועי דריסה דומים, בעיקר באי פיצול הכוח ובתנועה צפופה בסמוך לכביש. 
 
מדובר צה"ל נמסר כי "באירוע נפצעו שלושה לוחמים באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המחבל ואביו נתפסו בתום סריקות ובידוק במחסום של כוחות צה"ל במרחב, בעקבות פעילות מודיעינית של שב"כ. השניים נלקחו לחקירה. צה״ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".