מחזמר עצוב: הבמאי, התסריטאי והמוזיקאי הידוע מרטין צ'רנין, שידוע כיוצר המחזמר "אנני" והיה אחראי על יצירות תיאטרון רבות בברודווי, מת אמש בגיל 84. איש התיאטרון והקולנוע, זוכה פרס הטוני, הפרס החשוב ביותר בתחום, מת לאחר שאושפז בשבוע שעבר בבית החולים בעקבות התקף לב.



צ'רנין עשה את הופעתו הראשונה בברודווי כששיחק במחזמר "סיפור הפרברים" ב-1957 ובהמשך במחזמר "הבנות נגד הבנים" ב-1959. הבמאי קיבל את פרס האמי על יצירת הסרט "S Wonderful, ’S Marvelous, ’S Gershwin" משנת 1972, וזכה בשלל פרסים נוספים על יצירות קולנוע ובמה, אך זכה לתהילת עולם בעיקר כשיצר וביים את הלהיט "אנני" שזכה ב-7 מתוך 11 פרסי הטוני להם היה מועמד בשנת 1977.





המחזמר "אנני" מאת הרולד גריי, שהלחין צ'רלס שטרוז וכתב את פזמוניו מרטין צ'רנין, נחשב אחד המיוזיקלס האהובים בכל הזמנים. המחזמר מגולל את סיפורה של ילדה אדמונית בשם אנני המתגוררת בבית יתומות עירוני בניו יורק של 1933. הוא מלווה את אנני דרך ניסיונות המילוט שלה מבית היתומות ויחסיה עם מנהלת המקום, מיס האניגן, עם הכלבה סנדי ובהמשך עם המיליארדר אוליבר וורבאקס ואנשיו. המחזמר עלה על הבמות בישראל מספר פעמים, שהאחרונה בהן הייתה באוגוסט 2018 בכיכובם של השחקנים אבי קושניר, חני נחמיאס, דליק ווליניץ וטלי אורן.



צ'רנין המשיך לעבוד בהוליווד על מותו ולקח חלק בסרטים וסדרות מצליחות מהשנים האחרונות כמו "דדפול 2", הסרט "אנני" משנת 2014 והסימפסונס. בתו, סשה צ'רנין פרסמה את הידיעה על מותו ברשתות החברתיות של אביה.