הבדיקה הבליסטית מאששת את גרסת קצין המשטרה שירה בסלומון טקה ז"ל, לפיה, כפי שפורסם לראשונה במעריב, הוא ירה כדור אחד לעבר הכביש, והקליע ניתז לעבר חזהו של טקה וגרם למותו. הקצין שחזר הלילה לראשונה את האירוע לעיני המצלמות. פרקליטו יאיר נדשי אמר כי "במהלך שחזור שנערך הלילה תחת אבטחה כבדה חזר הקצין על גרסתו לפיה פעל מתוך הגנה עצמית. ממצאי החקירה כפי שהודלפו עד כה תומכים בטענות ההגנה לפיהן הקצין פעל מתוך הגנה עצמית ללא כוונה לפגוע במנוח".



בת המשפחה, אורה טמסה, ועורכי דין המייצגים את משפחת טקה, שקמו היום (שני) מהשבעה ועלו לקברו של סלומון, קיימו הבוקר פגישה עם אנשי המחלקה לחקירות שוטרים, בהם ראשת מח"ש, עו"ד קרן בר מנחם, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, ופרקליטים במח"ש העוסקים בחקירת האירוע.  בני המשפחה ביקשו לקבל את ממצאי נתיחת הגופה וכן עדכון מפורט על התקדמות החקירה ומסקנותיה. במח"ש הקשיבו לטיעונים שהעלו נציגי המשפחה, ואמרו כי מסקנות החקירה וסיכומה יוגשו בימים הקרובים. עוד הם הבטיחו כי בני המשפחה יעודכנו בפרטים קוטם שיפורסמו.



עימותים בין יוצאי אתיופיה למשטרה
בהודעת משרד המשפטים, שתחת אחריותו נמצאת המחלקה לחקירות שוטרים, נאמר כי נמסר לנציגי המשפחה כי "במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער. לצד זאת הובהר, כי החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטראגית. כן הובהר כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה".


בתוך כך, במשטרה נערכים לחידוש המחאה היום ולהתרחשויות האחרונות, בין היתר בשל הסמיכות בין תום ימי השבעה להגשת המסקנות בעניין החקירה במח"ש. למרות הניסיונות לשדר היערכות רגילה, נדמה כי בתחנות המשטרה קיבלו הנחיות ברורות שהפעם אין הבלגה ואין הכלה, זאת במטרה למנוע הסלמה. 



"מחאה בלי מנהיגים"


מדריכו של סלומון טקה, שליווה אותו בשנים האחרונות, אמר למעריב כי "המשפחה מחכה להסברים ותשובות. אם מח"ש יוציאו דוח שמתייחס לקצין המשטרה ואומר כי הוא יכול היה לנטרל את הזירה בלי שימוש בנשק, אבל עדיין לא יאשימו אותו בהריגה, ברור שזה יצית את האש מחדש". 
"האוכלוסייה מדממת, פצועה, הכאב שלה הוא עצום", הוא אומר. "אין פה מנהיגים למחאה. המנהיג הגדול הוא הרשת החברתית. צעירים שמתנהלים בה והם כואבים וזועקים ומשתפים אחד את השני בכאב שלהם".
עוד אמר מדריכו של סלומון כי "אנחנו מקווים שלא יהיה צורך במחאה, שההודעה שתצא תהיה שנעשה מעשה חמור וממצים עם השוטר את הדין, אבל אם תצא הודעה אחרת, ברור שהיא תשלהב את היצרים". לדבריו,,"הגשמנו את החלום לנו ודווקא כאן הוא נגוז ומתנפץ. החזון של בן גוריון לא מתממש וחבל. בולמים אותנו, לא קולטים אותנו, לא מקבלים את השונה, את אחר וחבל".