פרשת המטפלת המואשמת בהתעללות, כרמל מעודה, לא מפסיקה להסעיר את המדינה ואמש הפגינו הורים בכמה מוקדים ברחבי הארץ בדרישה להגביר את הפיקוח על המעונות. עו"ד גיא עין צבי, סנגורה של מעודה, התייחס בראיון ל-103FM לעבודתו כמי שמגן על אישה הנמצאת במרכזה של ביקורת ציבורית קשה וחריפה. 



"רוב התיקים שלנו, כסנגורים, הם לא תיקים שכל אחד היה רוצה שהאיש המיוצג יהיה שכן שלו", אמר, "אנחנו לא מייצגים את האיש שיש כלפיו אמפתיה גדולה. אני אבא. אני יכול להבין את תחושות הציבור ואת הכעס של ההורים של הילדים בגן, אבל עדיין כל אדם שניצב בסיטואציה הזאת זכאי להגנה. היו שפקפקו. זכיתי אפילו לשיחות טלפון בסגנון: 'איך אתה מעז' וניתקו את הטלפון".





שוחחת עם הגננת?
"כן. שיחה קצרה אמש, לפני הדיון. זאת הייתה השיחה הראשונה שאני מקיים איתה כי הייצוג עבר לסנגוריה הציבורית ביום חמישי אחר הצהריים לאחר הדיון האחרון בבית משפט השלום".



מה מצבה?
"היא לא במצב קל. זאת פעם ראשונה שלה בפני מעמד מורכב וקשה שכזה. אתמול היא נחשפה לכך שהבית שלה הוצת, אני סיפרתי לה. היא הייתה מופתעת במובן השוק של המילה. רציתי לגשש אם היא יודעת מה המצב בחוץ, היא אמרה שהיא יודעת שיש מחאה ברשתות החברתיות".



היא מאוימת במעצר?
"היא שמעה כל מיני אמירות מאיימות וכנראה היא תעבור להפרדה כדי להגן עליה מפני פגיעה פיזית".



גם בעולמות הפלילים יש את הקוד שלא פוגעים בילדים. הם לא סלחניים. יש לה הסבר?
"לא ביקשתי ממנה התייחסות לדברים. אני טרם צפיתי בחומרים ובסרטונים. רק לאחר שמוגש כתב אישום, אנחנו הסנגורים מורשים לעיין בחומר החקירה. רק לאחר שאני רואה מה הדברים שהיא אמרה במשטרה ומה הוטח בפניה, ומה גרסתה, רק אז אוכל לקבל ממנה גרסה מלאה שתתייחס לדברים".



נאמר לי על ידי קצין בכיר, מפקד מחוז מרכז: 'מה שראה הציבור זה פסיק לעומת מה שיש לנו במשטרה. היא עשתה לילדים דברים נוראיים' 
"אני לא נרתע מלהגן. בעיני התנהלות המשטרה הייתה במצב הטוב - חסרת אחריות, ובמצב הרע - שערורייה. אני לא מבין את הבהילות לחשוף חומר כזה, לפני הגשת כתב אישום, כי אנחנו רואים מה המשמעות של חשיפת החומר. זאת כמעט הסתה. אז עכשיו הם מנסים לכבות את השריפה שהם בעצמם הדליקו. מה בער לפרסם חומר חקירה לפני שבכלל הוגש כתב אישום?".



גורם במשטרה אומר שהמצית נשלח על ידי אחד ההורים
"אני לא יודע מה יותר גרוע, אם זה אחד ההורים או מישהו מהציבור שבא לכלות את זעמו בבית. צריך שהמשטרה תנמיך את הלהבות".