הצהרתו של שגריר עיראק בארצות הברית, פריד יאסין שאמר בכנס בוושינגטון כי יש סיבות אובייקטיביות לכינון יחסים בין עיראק לישראל, ממשיכה לעורר סערה במדינה, כאשר ברקע הודעה רשמית של משרד החוץ בבגדד כי "לא יהיה נרמול יחסים עם ישראל".
 השגריר הסביר כי "כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל יכול לסייע, זאת בשל הימצאותה של קהילה עירקאית גדולה במדינה" וציין: "נוכל להיעזר בניסיון הישראלי בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והחקלאות".

קואלציית המנהיג השיעי, מוקתדא א-סאדר דרשה היום (שני) מהממשלה להחליפו באופן מיידי בשגריר אחר. לדברי הקואלציה סאירון (צועדים) יש להחליף כאמור באופן מיידי את השגריר לאחר הצהרתו בדבר כינון יחסים דיפלומטים עם ישראל. בתגובה, חבר הפרלמנט מטעם הקואלציה השיעית חמדאללה א-ריכבאי אמר: "הופתענו מההצהרות המוזרות של השגריר שלנו בוושינגטון בכל הקשור ליחסים של עיראק עם ישראל".
סגן יו"ר הפרלמנט, חסן אל-כעבי, הוסיף כי "ההצהרות של השגריר שלנו בוושינגטון אינן מייצגות את העמדה הרשמית והעממית של עיראק שדוחה על הסף כל קשר עם הישות הגוזלת לאדמה הכבושה שלנו בפלסטין". בתוך כך, גורמים בכירים בעיראק דחו על הסף את הניסיונות לכינון יחסים כשלהם עם ישראל.  גולשים ברשתות החברתיות הזכירו את "תקיפת הכור בעיראק, והתוקפנות של הישות הציונית כלפי ארצנו".
 
לעומתם, היו גם מי שתמכו בהצהרה של השגריר וטענו כי מדובר בשגריר מקצועי, כשרוני, שפועל למען המדינה. לדבריהם, הוא נחשב חלק מהאליטה הדיפלומטית שמייצגת את עיראק בכבוד ובהצלחה בשגרירויות חשובות, כמו פריז בעבר ווושינגטון כיום. במדינה עצמה יש הטוענים כי "אם הפלסטינים נמצאים במגעים עם ישראל, מי אנחנו שלא ננהל איתם יחסים". 
ד"ר עבאס אל-קאזים, מי שנחשב מהאליטות של המדינה, צידד בעיקר בדבריו של השגריר. גם ערוצי הטלוויזיה בעולם הערבי התחרו ביניהם לגבי הצגת עמדת הרחוב העיראקי. ברשת "אל-ערביה" הסעודית כתבו: "הצהרותיו של השגריר גרמו לחילוקי דעות בקרב העם העירקאי, בין המצדדים למתנגדים".
 לעומתם, ברשת אלג'זריה הקטארית החליטו להבליט את המתנגדים לנירמול היחסים. "לא יהיו יחסים עם הציונים", ציטטו גולשים מתנגדים להצהרות בערוץ.
הפרסומים הללו באים כמה שעות לאחר שמלכת היופי של עיראק לשעבר, סארה עידאן ביקרה את ארצה, מאחר שהיא לא תמכה בה ואף קיבלה איומים על חייה לאחר הצילום המשותף עם מלכת היופי של ישראל. 
בישיבה של מועצת זכויות האדם של האו"ם הגדילה לעשות מלכת היופי הגולה, כינתה את שליטי ארצה דיקטטורים, הגנה על ישראל ואף כינתה את חמאס "ארגון טרור".