על רקע המגעים בגוש המרכז־שמאל אמר אתמול יו”ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק כי אם יהיה צורך הוא יהיה מוכן להיות מספר 2 של יו”ר העבודה עמיר פרץ. במקביל, פרץ אמר כי לפי המצב כיום, אין לאף אחד מהפרטנרים העתידיים של העבודה זכות לדרוש ממנו את המקום הראשון. היום (שלישי) שוחח עם ברק עם איילה חסון ב-103FM, אמר כי הוא בטוח שהוא יכול להביא קולות מהימין וציין כי לא יישב בממשלת נתניהו.

"מי שצריך לעמוד בראש הגוש הוא מי שמסוגל להביא מנדטים מהימין", אמר רה"מ לשעבר, "לא יודע אם אני לא סומך על החבר'ה, אני מרגיש שלא קורה הדבר האמיתי. חזרתי כי לא קורה הדבר האמיתי. לא התגבש גוש שלא מפסיק את המחלוקות בתוכו. בבחירות האחרונות היתה חסרה אנרגיה, הכל היה מאולץ ושקט מדי ולא היו תוכניות פעולה טובות".
עוד הוסיף ברק כי הוא לא נמצא משמאלו של בני גנץ. "לא צריך להכפיש בתוך הגוש, כי מה שקובע בסוף זה גודל הגוש", אמר. בנוסף ציין בנוגע לסגן הרמטכ"ל לשעבר כי "יאיר גולן אמר דברי אמת על תהליכים שקורים אצלנו, שקרו באירופה לפני 90 שנה, ובכך נעצר הסיכוי שלו להתמנות לרמטכ"ל, זה לא מקובל עלי". על התבטאות גולן בנוגע לישיבה בממשלת נתניהו: "הוא אמר על נתניהו שהוא סומך עליו. "לנתניהו יש גם מעלות, וגולן כנראה הבחין בכמה מהן".

ראית את הסרטון עליך שהוציא נתניהו? 
"אלה ארבעה סרטוני ליצנות. הוא ניסה לספר לציבור שכתב הפלילים של ערוץ 12 (גיא פלג) שהוא עצמו הדליף לו ידיעה קטנה, ושעה אחרי שהוא הדליף את זה הוא התנפל עליו בתואנה של פייק ניוז ואיך בזבזו רבע מיליארד שקלים על החקירה. הוא נתפס בקלונו. אבל מי מדבר? אדם שחשוד שנתן שוחד של 1.8 מיליארד שח לאלוביץ כדי לקבל כיסוי אוהד בוואלה. שלדון השקיע מיליארדי שקלים כדי לתת לו ביביתון, עיתון תעמולה לטובתו. אנחנו מכירים את הבחישות בערוץ 10, בתאגיד, ניסיון להשחית את גל"צ והתערבות רציפה מי עורך מי מגיש". 
 
כשאתה היית ראש ממשלה לא עסקת בענייני תקשורת? 
"עסקתי מעט מאוד. לעיתים בלי הצלחה, על חלק מזה אני מצטער, לא הבנתי בעת ההיא כמה זה חשוב". 
 
נתניהו בא אליך בטענות ומבקש ממך לתת הסברים על קרן וקסנר.
"אני נותן ייעוץ ומבצע מחקרים ונותן הרצאות. השירותים שלי מאוד יקרים ומי שרוצה אותם יודע מה הוא מבקש ויודע מה הוא מקבל. יש גורמים ששילמו לי הרבה יותר כסף בעד הרבה פחות עבודה. כל ספק שירותים אחראי לדיסקרטיות, לא אני צריך לתת תשובות". 

ברק גילה אתמול כי לפני הפריימריז בעבודה פרץ הציע לו להתמודד על ראשות המפלגה. “פרץ אמר לי ‘בוא תצטרף אלי לעבודה’”, סיפר. “’אני מוכן לפנות לך את המקום הראשון ונלך ביחד לפריימריז וננצח שם’. מכל מיני סיבות לא הלכתי לשם. עמיר הלך וניצח ומגיע לו כל הקרדיט”.



לגבי האפשרות של חיבורים במרכז־שמאל אמר אתמול ראש הממשלה לשעבר: “מעולם לא הצבתי תנאים. כל הרכילות על כך בעיתונים אינה נכונה. בפעם הקודמת זה לא הצליח כי בכחול לבן לא הפנימו שהבעיה היא גודל הגוש. אני פועל שיוקם הגוש הכי רחב כדי לנצח את נתניהו. עמיר פרץ אמר לי שאם יהיה צורך אין לו בעיה אישית ואחרת להיות מספר 2 שלי. אני אומר את אותו הדבר. אני לא עומד על זה שאהיה מקום ראשון. אני יכול לשרת כמספר 2 של עמיר פרץ”, הדגיש ברק. 
 
הוא ציין עם זאת: “אני מתכוון לרוץ עם החבורה שלי עד הסוף. התוספת העיקרית שלנו יכולה להיות במסגרת גוש רחב”. פרץ התייחס אתמול אף הוא לסוגיית החיבורים ואמר: “יש לי משימה לאומית, לבנות את הבית, שבמצב מאוד קשה. ברק החליט לבנות בית אחר, בית חדש. אנחנו שתי מפלגות, אני לא מתכוון שיהיו תנאים מוקדמים לשום משא ומתן ושום הידברות. הכלל הוא - מי מסוגל להביא יותר מנדטים”.
 
כשנשאל אם הוא מתכוון להישאר במקום הראשון בכל מקרה של איחוד, אמר: “לפי התמונה שנראית היום אין שום לגיטימציה לאף אחד לדרוש ממני את המקום הראשון. מי שיוכיח לי בסקרים שהוא מסוגל להביא ארבעה מנדטים מצד ימין של המפה הפוליטית, אשקול זאת. אבל אנחנו רחוקים מזה. עוד לא סיכמנו על אג’נדה. הרי יש תהום שפעורה ביני לבין ברק בנושאים חברתיים, בנושאים כלכליים”.
 
“היו לי עימותים מספיק קשים מולו, דווקא בשאלות האלה”, הוסיף. “עוד לא הגענו לשלב של לדבר על מי ראשון ומי שני. אני לא מגיע לפוליטיקה רק כדי לעשות סידורי עבודה”.
 
בתוך כך, המשיך אתמול פרץ בסדרת המגעים שהוא מקיים. לאחר ששלשום נועד עם יו”ר כחול לבן בני גנץ, הוא נפגש אתמול עם יו”ר מרצ ניצן הורוביץ. הורוביץ, ששלשום נועד גם עם ברק, אמר לאחר הפגישה עם פרץ: “בירכתי את חברי עמיר פרץ על היבחרו לראשות העבודה. עומדת בפנינו משימה גדולה, להיאבק על השוויון והחופש של כל האזרחים בישראל. יהודים וערבים, נשים, להט”בים, וגם זקנים ונכים שראויים לחיים בכבוד. לישראל מגיע צדק חברתי, שלום ושיוויון”.