בית המשפט לערעורים בארצות הברית אישר היום (שלישי) את החלטת בית המשפט המחוזי בני יורק, לפיה הנשיא טראמפ לא יוכל לחסום משתמשים מלהגיב בחשבון הטוויטר שלו ולעקוב אחריו. כזכור, הפרשה החלה לאחר שהנשיא חסם מספר אנשים שהגיבו בחשבונו, בהם גם עיתונאים, ואלו הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי. 

בית המשפט טען כי התיקון הראשון אינו מאפשר לטראמפ "להוציא אנשים מדו-שיח מקוון משום שהביעו דעות מנוגדות לשלו". התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, אותו טראמפ הפר לפי החלטת בית המשפט, מגן בין השאר על חופש הביטוי ועל הזכות להשתתף בדיון ציבורי. 
כזכור, שופטת בית המשפט בניו יורק התבססה בהחלטתה על הצהרות של היבת הלבן, לפיהן חשבון הטוויטר של טראמפ הוא "כלי תקשורתי פוליטי רשמי", ולכן על אף שמדובר בחשבונו האישי, הוא משתמש בו לצרכים הקשורים לתפקידו כנשיא ארה"ב. השופטת התייחסה אז למספר ציוצים של טראמפ, שמוכיחים כי הנשיא מספק בטוויטר אמירות רשמיות והצהרות לתקשורת. 


חשבון הטוויטר של טראמפ פופולרי במיוחד לאור הציוצים הרבים שהוא מפרסם, הנוגעים לרוב לכל עניין, ומכילים בין היתר גם אמירות תוקפניות כלפי יריביו הפוליטיים. בעבר עוררו ציוציו מספר סערות, כאשר רק היום כינה את שגריר בריטניה בארה"ב "טיפש ונפוח" ותקף באותה הזדמנות את ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, על כך שבחרה בדרך "מטופשת" לבצע את הברקזיט.