עיתון "אל-ערביה" הסעודי מדווח היום (שלישי) כי ממשל טראמפ הטיל סנקציות על שלושה אנשי חיזבאללה, שניים מהם חברי פרלמנט בלבנון. משרד האוצר האמריקני אמר כי הסנקציות הוטלו עליהם בעקבות "מינוף תפקידם הפוליטי על מנת להקל על האג'נדה של חיזבאללה ולבצע את דרישותיה של איראן".



שני חברי הפרלמנט הם אמין שרי ומוחמד חסן רא'אד, לצד בכיר החיזבאללה ואיש ביטחון של הארגון, וואפיק סאפא, הנשוי לאחותו של המזכ"ל חסן נסראללה. 



סיגל מנדלקר, תת-מזכיר האוצר למלחמה בטרור באמצעים פיננסיים, אמרה כי "חיזבאללה עושה שימוש בפעילים שלו בפרלמנט הלבנוני כדי לתמרן את מוסדותיו לתמוך כספית בארגון הטרור, ולחזק את פעילותה הממאירה של איראן". 


ממשיכים בקו הנוקשה. טראמפ. צילום: רויטרס

 
עוד אמרה, כי "חיזבאללה מאיים על היציבות הכלכלית והביטחון של לבנון, אזרחיה והאזור כולו. ארצות הברית תמשיך לתמוך במאמציה של ממשלת לבנון להגן על מוסדותיה מפני ניצול של איראן ושליחיה הטרוריסטים, ולהבטיח עתיד של שלום ושגשוג ללבנון".

כזכור, ארגון הטרור נמצא בקשיים כלכליים בעקבות הסנקציות האמריקאיות שהוטלו עליו ועל איראן. בחודש אוקטובר האחרון, חתם הנשיא טראמפ על סנקציות חדשות נגד הארגון, ואמר אז כי "בשנה האחרונה הטלנו את הסנקציות הגבוהות ביותר שהוטלו על חיזבאללה בשנה אחת. כעת, חתמתי על הטלת סנקציות חמורות אפילו יותר עליהם, על מנת לגמור את כספם. והם משוועים לכסף".