במהלך שלוש השנים האחרונות מנעה ישראל 50 פיגועים של דאעש ואיראן ב-20 מדינות, בהן טורקיה, כך נחשף הערב (שלישי) בחדשות 12. לפי הדיווח, בישראל העבירו לטורקיה מסרים בנושא, גם בתקופה שבה שררה מתיחות שיא בין המדינות, בעקבות תקרית המרמרה.



לפי הדיווח, המוסד ואגף המודיעין פעלו יחד כדי לסכל שורה ארוכה מאוד של פיגועים שתכננו איראן וארגון המדינה האסלאמית במספר רב של מדינות. ישראל העבירה מידע לגופי ביון ברחבי העולם באותן מדינות, וביחד פעלו הצדדים על מנת לסכל ולמנוע שורה ארוכה של פיגועים.



12 מהפיגועים האלו, כך צוין במהדורת החדשות, סוכלו על אדמת טורקיה, חלקם, כפי שצוין, בתקופה שבה לטורקיה ולישראל לא הייתה מערכת יחסים רשמית. 


ארדואן. צילום: רויטרס
ארדואן. צילום: רויטרס


כזכור, ב-17 ביולי 2018 דווח בחדשות 12 כי המוסד סיכל פיגוע בעיירה סמוך לפריז נגד ארגון המתנגד למשטר בטהרן, שתכנן לבצע כינוס במקום. על פי הדיווח הסיכול בוצע תוך שיתוף פעולה עם גורמי מודיעין מקבילים בצרפת, בלגיה ובגרמניה. הסוכנים ביצעו שורה של פעולות כולל האזנות ומעקבים על מנת ללכוד את תא הטרור שבראשו עמד דיפלומט איראני שישב בווינה. 

ב-21 בפברואר 2018, לעומת זאת, נחשף כי מידע מודיעיני בלעדי שהעבירה יחידת 8200 של צה"ל לידי אוסטרליה, הוביל לסיכול פיגוע אווירי גדול שתכנן דאעש. האירוע התרחש בשלהי 2017, כאשר שיתוף פעולה של קהילת המודיעין הישראלית אפשר את העברת המידע לרשויות הביטחון המקומיות וגרם למעצר גורמי הטרור, שנמצאו במוכנות גבוהה מאוד לקראת הוצאת הפיגוע אל הפועל באותה מדינה.