בימים האחרונים התקיימה סדרת מפגשים בין משלחת איראנית לבין גורמים אמריקאים רשמיים, כך פורסם הערב (שלישי) בערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS. הפגישות נערכו בבית מלון בארביל, בירת כורדיסטן העיראקית. 



לפי המידע שהגיע לידי הכתב הפוליטי של i24NEWS, כריסטיאן מאלרד, את המשלחת האיראנית הוביל נכדו של האייתוללה רוחאללה חומייני, חאסן חומייני. בין המשתתפים נכחו גם שני בכירים ממשמרות המהפכה וכן שגריר איראן בעיראק, אירג' מסג'די. בשלב זה לא ידועים פרטים על תוצאות השיחות. 



אמש הודיע היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ, ג'ון בולטון, כי ארצות הברית תמשיך להגדיל את הלחץ על איראן עד שתזנח את שאיפתה להשגת נשק גרעיני. לדבריו, "אנחנו נמשיך להגביר את הלחץ על המשטר האיראני עד שיזנח את תוכנית הגרעין שלו ויחדול מלנקוט בצעדים אלימים במזרח התיכון, שכוללים גם תמיכה בטרור ברחבי העולם. בתוך כך, סוכנות האנרגיה האטומית של האו"ם אישרה את הצהרת טהרן, כי היא העשירה אורניום ברמה של מעל ל-3.67%.



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון בנוגע להתפתחויות האחרונות. "הם דנו במאמצים להבטיח כי איראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני ובנוגע חוסר היציבות במזרח התיכון לו טהראן אחראית", נאמר בהודעת הבית הלבן.



כמו כן, מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, אמר כי "העולם יודע שאיראן אינה שואפת לנשק גרעיני", כך עולה מהפרסום בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים. הוא הוסיף: "לנשק גרעיני אין מקום באסלאם, הדת שלנו לא מאשרת נשק להשמדה המונית".