לאחר שאלפי הורים יצאו לרחובות כדי לזעוק נגד מקרי ההתעללויות בפעוטות ולנוכח אוזלת ידה של המדינה בנושא, מארגני המחאה ייפגשו בשבוע הבא עם שר העבודה והרווחה חיים כץ.



את המחאה הובילו מספר הורים שהזדעזעו ממקרי ההתעללות שנחשפו בתקופה האחרונה. הם אמרו ל"מעריב" כי אף שהמחאה הוציאה אלפים ברחבי הארץ לרחובות ואף שראש הממשלה הצהיר כי אגף מעונות היום יועבר ממשרד העבודה והרווחה לאחריות משרד החינוך, הם לא מתכוונים להרפות ממאבקם.



מור דקל, אם לשלושה ילדים, פעילה חברתית, אומרת: "עצם העובדה שיצאו לרחובות אלפי אנשים והצביעו ברגליים היה מרגש וממש לא ברור מאליו. אבל זה רק חיזק שיש זעקה פנימית בכל המדינה, זה היה רק קמצוץ קטן, יש עוד רבים שמרגישים ככה".



"אנחנו מרוצים מהתגובות שהיו למחאה, אבל מנגד מדובר בסוג של תעודת עניות לראש הממשלה ולחברי הכנסת שהיינו צריכים לעשות דבר כזה על מנת לקבל סוף סוף התייחסות לנושא חשוב שמציק כבר שנים", אומרת דקל. "מבחינתנו, ההצהרות האלה הן הרבה ססמאות באוויר, הן לא נותנות שום פתרון מיידי, כי שנת הלימודים תיפתח בעוד כחודש וחצי והבחירות יתקיימו רק לאחר מכן, אנחנו לא יודעים איך תיראה הממשלה, ועד שהיא תקום אנחנו עדיין נגררים לעוד שנה לפחות באותו המצב. המחאה ביום ראשון הייתה יריית הפתיחה של המאבק, ונמשיך לצאת לרחובות".



עו"ד אחז אגם, אב לארבעה, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי, הדגיש: "אנחנו לא הולכים לשקוט ומתכננים עוד צעדים. בזמן שעבדנו על ההפגנה הרגשנו שיש שינוי מהותי בכל הארץ, שיש הבנה שהקושי והתסכול של ההורים חייב למצוא פורקן, ואנחנו מאושרים שכמות כה גדולה של אנשים הגיעו לרחובות.



"האמירה של נתניהו היא טובה וחשובה, ואני מקווה שהוא יישם אותה, אבל להגיד אותה כרגע זה נשמע כמו אמירה חסרת תוקף. עצם העובדה שכמה שעות לאחר מכן היועמ"ש אמר שזה בלתי אפשרי היא קשה לנו מאוד, אבל אני לא יכול להגיד שאני לא שמח שזה בראש סדר העדיפויות, ואני מקווה שזו לא הבטחת בחירות".



מהם הצעדים הבאים שלכם?


"ככל שהפגישה עם השר כץ תתגלה כפגישה שכל מטרתה היא מראית עין ושמטרתה למנוע מאיתנו להמשיך לצאת לרחובות, נשקול להשבית את המשק, בצד הפגנת מחאה גדולה בכיכר רבין. אנו רוצים שההורים ירגישו שהיציאה שלהם לרחובות לא תהיה לריק, ונמשיך להפעיל את המאבק עד שבאמת נרגיש שיש פתרונות לביטחון הילדים".