כתב אישום ראשון הוגש היום (רביעי) נגד מתפרע בהפגנת המחאה על רקע מות בן העדה האתיופית סלומון טקה ז"ל. שבוע לאחר שורת המחאות וההפגנות שהפכו לאלימות ככל שנקפו השעות, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד המבטו מטקו בן 27 מנתניה. הוא מואשם כי הצית רכב של אזרח תמים בהפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. 
 
בכתב האישום נכתב כי "סמוך לשעה 19:00, במהלך ההפגנה נסע האזרח עם רכבו מסוג סקודה ברחוב מכיוון מערב למזרח. בשלב מסוים, אחד המפגינים, שזהותו אינה ידועה למאשימה, קפץ על קדמת הרכב וניפץ את שמשותיו. מפגינים נוספים התקהלו בסמוך לרכב והאזרח חולץ על ידי כוחות המשטרה. הרכב נותר עומד ברחוב". שלוש שעות לאחר מכן, הצטייד הנאשם, המבטו מטקו, בבקבוק ובתוכו בנזין ויחד עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה לפרקליטות הם שפכו את הבנזין והציתו את הרכב שנהרס לחלוטין. 
 
מטקו והעבריין הנוסף נמלטו מהמקום, אולם הוא "נתפס על ידי כוחות המשטרה מיד ובסמוך, ולאחר שהשליך את הבקבוק לצד הדרך". כתב האישום מלמד כי בניגוד להבטחות והצהרות המשטרה בזמן אמת כי כל המעשים מצולמים ומתועדים ושהמשטרה תבוא חשבון עם כל העבריינים לאחר שוך המהומות, בפועל המשטרה איננה יודעת מי ביצע את המעשים החמורים. המשטרה איננה יודעת מי התנפל על הנהג תוך כדי נסיעה וניפץ את שמשותיו, מי הצטרפו לניסיון הלינץ' ואף לא מי המצית הנוסף מלבד מטקו. 

עו"ד יעל פינקלמן ניסן שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשם מטקו מסרה בתגובה לכתב האישום כי "מדובר בצעיר נורמטיבי הפועל ותורם רבות למען החברה. הצעיר הגיע להפגנה כמו אלפים רבים כדי למחות על היחס והאפליה כלפי יוצאי אתיופיה. באותו ערב היו מאות מוקדים בהם התלהמו הרוחות והוא מצא עצמו עצור. הצעיר מכחיש את האישומים המיוחסים לו, לאחר שנלמד את חומרי החקירה נגיב בבית המשפט".