בשבועות האחרונים נמצאת המשטרה תחת ביקורת בעיקר בעקבות פרשת הירי בסלומון טקה. מי שאמונה על חקירת התפקוד של השוטרים במצבם אלו היא המחלקה לחקירות שוטרים המכונה מח"ש, אך גם היא נמצאת תחת ביקורת וחוסר אמון מצד האזרחים. שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס היום (רביעי) בכנס הכלכלי של לשכת רואי החשבון באילת לביקורת כלפיה ואמר כי ייתכן ויש מקום להקמת ועדת בדיקה ממשלתית.


"אני ממונה היום על מערכת שלא תמיד הצטיינה בחוש ביקורת עצמית מפותח", אמר אוחנה, "אחד הדברים שאני שואף לחזק זה את הביקורת. הביקורת, והשינויים שהיא מביאה איתה – יחזקו את אמון הציבור במערכות השונות של עולם המשפט, בתי המשפט, הפרקליטות, מח"ש. בימים אלה שמענו מכל עבר על בעיית אמון קשה במח"ש. אלה לא רק יוצאי אתיופיה, זו בעיה חוצת מגזרים. אין זה אומר שהביקורת מוצדקת, ייתכן שהיא נובעת מסיבות לא ענייניות – אך אם לא נבצע בדיקה יסודית, איך נדע לאתר את שורש בעיית אי האמון? איך נדע לטפל בה? על כן אני שוקל להורות על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט, כדי לאתר את שורש הבעיה ולקבל החלטות".
"אני מעריך שאם ננצח בבחירות האלה, וזו לא הנחה בלתי סבירה – אמשיך בתפקיד שר המשפטים", המשיך, "אם אני רואה לנגד עיני מטרה אחת, עיקרית וחשובה: המטרה היא לחזק את אמון הציבור במערכת המשפט. אני מאמין שהדרך לעשות זאת איננה מגננת יתר על המערכת, מגננה המונעת כל שינוי ושיפור. הדרך היא לפעול, בכבוד ובדרך ארץ, כדי לבנות – לא כדי להרוס – וכך אעשה.