בית משפט בוויסבאדן שבגרמניה הטיל היום (רביעי) מאסר עולם על מבקש מקלט עיראקי שנכנס למדינה, זאת לאחר שהורשע באונס ורצח של נערה יהודייה. לפי כתב האישום, עלי בשאר בן ה-22 התיידד עם הנרצחת בת ה-14, סוזאנה פלדמן, דרך אחיו הצעיר, שהיה אף הוא מבקש מקלט. לאחר פגישה בין השניים, שנערכה ב-22 במאי 2018, הוא חנק ורצח אותה באכזריות, והותיר את גופתה מוטלת באזור מיוער בוויסבאדן הסמוכה לפרנקפורט. 

לאחר הרצח, השתמש בשאר בטלפון של הקורבן והעמיד פנים שהוא סוזאנה, כדי לשלוח לאמה דיאנה הודעות, בניסיון לשכנע אותה שבתה עזבה את גרמניה ועברה להתגורר בפריז. "להתראות ויסבאדן, עכשיו בדרך לפריז עם הלב שלי ארמנדו", נכתב בהודעה שנשלחה לאם.
במהלך החיפוש אחר בתה, ביקרה דיאנה פלדמן גם בביתו של בשאר. מאוחר יותר סיפרה האם לג'רוזלם פוסט כי משפחתו סיפרה לה שהם שמעו על המצב בחדשות. "דיברנו איתם בבית שלהם והאם אמרה, 'אלוהים, אלוהים, לא ראינו אותו'.

"הם שיקרו לי בפנים", המשיכה דיאנה. "הם ידעו בדיוק מה קרה. איך אמא - שיש לה שמונה ילדים בעצמה - משקרת בפניה של אם אחרת ואומרת: 'אני לא יודעת מה קרה לבתך'?".
 
פלדמן. צילום מסך
פלדמן. צילום מסך

גופתה של סוזנה התגלה בסופו של דבר על ידי המשטרה ב-6 ביוני, סמוך לפסי רכבת. לאחר ביצוע הפשע ברח בשאר לעיראק עם משפחתו, שם נעצר על ידי השלטונות הכורדים ונחקר, זאת בטרם הוחזר לגרמניה כדי לעמוד לדין.
הוא הודה כי קיים יחסי מין עם פלדמן וטען כי הם היו בהסכמתה, אך ציין כי אינו זוכר שהרג אותה בגלל שהיה תחת השפעת אלכוהול. רוצח הנערה אמר לבית המשפט כי לאחר קיום יחסי מין איימה הנערה לדווח עליו לרשויות, ואז "הכל הפך לשחור", לדבריו, "אני לא יודע איך זה קרה".
כזכור, המקרה עורר כעס רב בגרמניה על מדיניות "הדלת הפתוחה" שמובילה הקנצלרית אנגלה מרקל, זאת בהקשר למשבר המהגרים באירופה בשנת 2015. לאחר הרצח כתבה דיאנה פלדמן מכתב פתוח למרקל, אותו פרסמה פייסבוק, ובו תוארה דמותה של בתה. "מה שנעשה לבתי ולנו הוא בלתי הפיך, חלק מהעתיד שלי והלב שלי הלך עם סוזנה", כתבה אז האם.
עם זאת, המשטרה המקומית מסרה בתום החקירה כי אין ראיות לכך שדתה של פלדמן רלוונטית לפשע, והמועצה המרכזית של היהודים בגרמניה גם פרסמה הצהרה המפריכה טענה כי מדובר בהתקפה אנטישמית.