ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בבית השגריר המצרי חאלד עזמי בהרצליה פיתוח, באירוע לרגל חגה הלאומי של מצרים. עוד נכחו באירוע: הנשיא ראובן ריבלין והשרים צחי הנגבי ויובל שטייניץ לצד שרים לשעבר וראשי העדה הדרוזית והקופטים בירושלים.

במהלך האירוע, התייחס נתניהו להסכם השלום עם מצרים, להיכרותו עם הנשיא המצרי עבד אל פתאח א-סיסי ולתוכנית השלום האמריקאית המדשדשת, וקרא לצד הפלסטיני ולמדינות ערב לשקול את התוכנית בראש פתוח. ״אנו חוגגים 40 שנות שלום בין ישראל לבין מצרים. בשנה ה-40 לשלום בינינו, אנו מקווים להשיג עוד דברים רבים בינינו ובאזור שלנו. עלינו להבין את ההישג ההיסטורי שבשלום בינינו שנכנס לעשור החמישי שלו. הוא שרד טלטלות וממשיך לשרוד טלטלות. אני לא מתכוון לסערות בינינו, אלא לסערות שסוחפות את האזור שלנו היום ושמטרתן לכפות עלינו דרך של אלימות בלתי נסלחת". 
"שתי המדינות שלנו, ועוד מדינות רבות, נלחמות בקיצוניות הזאת, באלימות ובטרור. ברצוני לשבח את חברי ועמיתי הנשיא א-סיסי על כך שהוא עומד איתן מול גל הקיצוניות והטרור הזה. היכולת הזאת לעמוד איתן מול מתקפות רבות כל כך לא מובנת מאליה, אבל הנשיא א-סיסי ומצרים עומדים איתנים, כמו גם השלום בינינו. השלום בינינו הוא עמוד התווך לשלום וליציבות באזור. קשה לתאר איך היה נראה האזור שלנו ללא השלום בינינו".

"בפגישות שלי עם הנשיא א-סיסי, התרשמתי לא רק ממנהיגותו, אלא גם מחוכמתו. קיבלתי ממנו תובנות רבות לגבי סוג האתגר שעומד בפנינו ושוחחנו יחד על דרכים להתמודד עם האתגרים הללו בצורה הטובה ביותר. אנחנו משתפים פעולה בתחומים שעשויים לשפר את הרווחה הכלכלית בשתי מדינותינו. ברגע זה אנחנו מקיימים פיילוט - גז ישראלי זורם למצרים - ובעוד ארבעה חודשים יהיה אפילו יותר. למעשה, מדובר במשהו שלא עובד רק בשני הכיוונים, אלא בכיוונים רבים עם מדינות נוספות באזור. יש לנו מחויבויות לביטחון. אנו נהנים מהשגשוג והשלום בינינו, והיינו רוצים לראות שלום מקיף יותר. כולנו ממתינים לראות את התוכנית של הנשיא טראמפ, על כולם לשמור על לב פתוח וראש פתוח ולבחון את ההצעות הספציפיות שיוצגו".
מוקדם יותר היום נתניהו נאם באירוע לציון 40 שנה למועצה האזורית שומרון ואמר: "קחו התחייבות לא מוגבלת בזמן: אנחנו לא ניתן לעקור אף יישוב מארץ ישראל בשום תכנית מדינית". הוא הסביר כי "אנחנו לא עוקרים אנשים - גמרנו עם השטות הזו. ישראל בהנהגתי לא חזרה ולא תחזור על שגיאות העבר".