פרשת סחר בתינוקות נחשפה אתמול לאחר שבית משפט השלום בנצרת הסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום על הפרשה, מרכזה עומדת רבנית מאזור הצפון ששימשה כאפוטרופסית על נערה חרדית הלוקה בנפשה שהייתה באותה עת בהריון מתקדם. על פי החשד, הנערה, בסיוע של אותה רבנית, הוצאה לחו"ל, הובלה לדירת מסתור, ולאחר שילדה את תינוקה, הוא נמסר למשפחה זרה. החשד המרכזי כעת הוא שהרבנית חרגה ה"מנדט" שנתן לה בית המשפט, כשמינה אותה לאפוטרופסית על אותה צעירה ועשתה בו שימוש כדי להבריח אותה לחו"ל ולהעביר את תינוקה לזרים. עורך הדין יהלי שפרלינג, המייצג את הרבנית החשודה, התראיין הבוקר (חמישי) בגל"צ והבהיר כי מרשתו מכחישה כל קשר לחשדות המיוחסים לה.

"אותה נערה חרדית הייתה בעייתית, לוקה בנפשה. הרבנית ניסתה לעזור לה ולשקם אותה. אנשים רעים, ואני אומר את זה בעדינות, ניסו להעביר אותה למשפחה הגרעינית שלה שתטפל בה. הרבנית, אישה צדיקה ורבת פעלים, יצרה קשר עם משפחת הנערה בארה"ב, נסעה איתה לשם והייתה עמה בלידה. אין לה קשר לאימוץ. בארה"ב, כשיש מישהי פגועת נפש - לוקחים לה את הילד. היא לא ידעה על האימוץ והיא לא קשורה לזה".
היא לא מסרה את הילד לזוג? לא היו דברים מעולם? היא לא שמה לב שהיא חזרה בלי התינוק?
"היא לא קשורה לאימוץ ולחטיפה. לא הייתה פה חטיפה בכלל. יש דברים שאני לא יכול כרגע לדבר עליהם. הנערה נשארה בארה"ב וחזרה רק בשלב מאוחר יותר".


אתמול פורסם כי במהלך החקירה עלה, שההורים המאמצים הם בני זוג ישראלים ממשפחה אמידה, ובמשטרה סבורים כי הרבנית הגיעה אליהם באמצעות מתווכים. במשטרה ובפרקליטות עדיין בוחנים אם הפרשה עוברת אל התחום הפלילי, וזאת גם הסיבה שבשנתיים האחרונות הייתה הפרשה תחת צו איסור פרסום.



עו"ד חוי קליין, מומחית לזכויות קטינים והוריהם שייצגה את משפחת התינוק שנחטף עם אימו: "במהלך השנים משרדי מייצג בתיקים של חטיפות ילדים ועוברים מבטן אימם, על ידי מיעוט מאורגן ואכזרי שלא בהליכי אימוץ ואומנה כחוק, ושהמשטרה והרשויות בישראל מכירים היטב. גם אם הגיבו, היה זה באיחור רב באופן שזכותם של הורים וילדים במדינת ישראל לביטחון בסיסי נפגעה קשות. המיעוט הפושע מתנהל כמדינה ועל פי חוקים משלהם ואני קוראת לכל מי שנפגע לאסוף כוחות ולא להיכנע, טובת ילדכם נשמעת ונראית גם אם נדרשת לכך לחימה משפטית לא פשוטה. ילד שייך להוריו ולא לאף גורם זר וכל הליך להעברת קטין מידי הוריו חייב לעבור דרך בית המשפט, כדין".