ראשי ועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון הודיעו היום (חמישי) לכלל נציגויות ישראל בעולם כי לאור המבוי הסתום בשיח עם האוצר בסוגיית "הייצוגים" יש להפסיק לאלתר כל טיפול בנסיעות ראש הממשלה לחו"ל, עד להודעה חדשה. עיצומים אלו נעשים בשיתוף פעולה מלא ובהובלת ההסתדרות.



צעד חריג זה בא לאחר חודשים רבים מאז הוכרז על סכסוך עבודה בנושא ואחרי שהשיח מול האוצר לא צלח. האוצר הודיע לפני כשנה כי בכוונתו לשנות נוהל שקיים מזה עשרות שנים, שינוי שיוביל לפגיעה בתנאי ההעסקה של השליחים עובדי המדינה בחו"ל. כמו כן בכוונת האוצר לקצץ בתקציב הייצוג המשמש בידי השליחים לטוות רשת קשרים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל.



לפני כחודש הקימו ראשי הוועדים ששון פרץ, יו"ר ועד משרד הביטחון, דנה בנבנישתי ואלי יפרח, יו"רים משותפים במשרד החוץ, מטה מאבק משותף בו הכריזו על הפסקת הטיפול ברישיונות ייצוא ביטחוני, הפסקת הענקת אשרות תיירות ועבודה, למעט סיעוד, מהודו, סין וטורקיה.



כעת הכריזו במטה המאבק על הפסקת טיפול בנסיעות ראש הממשלה לחו"ל עד להודעה חדשה; בהרחבת העיצומים גם לרישיונות שיווק לתעשייה הביטחונית והפסקת הנפקת דרכונים רשמיים.



בנבנישתי אמרה כי "שליחי המדינה בחו"ל פועלים ללא לאות לביצור מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. פעילותם זו מניבה הישגים בתחום יחסי החוץ, הביטחון והכלכלה. לא נסכים לפגיעה של האוצר בכלי העבודה החיוניים של השליחים או בתנאי ההעסקה שלהם".