נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך נמסר היום (חמישי) מהבית הלבן. עוד נמסר כי השיחה התקיימה ביום רביעי וכי במהלכה "שני המנהיגים דנו בשיתוף פעולה בין ארצות הברית וישראל בקידום אינטרסים משותפים של ביטחון לאומי, כולל מאמצים למניעת פעולותיה האלימות של איראן באזור". דובר הבית הלבן ציין כי השיחה התקיימה ברקע האיומים של טראמפ על הטלת סנקציות נוספות על איראן. 
כזכור, אתמול כתב נשיא ארצות הברית בחשבון הטוויטר שלו: "איראן, מזה זמן רב, 'מעשירה' (אורניום) בחשאי, תוך הפרה מוחלטת של עסקת 150 מיליארד הדולר הנוראית של ג'ון קרי וממשל אובמה", כתב טראמפ, שהוסיף: "זכרו, העסקה אמורה הייתה לפוג בעוד כמה שנים. הסקנציות יוחרפו בקרוב, באופן משמעותי".
ואולם, מוקדם יותר ארצות הברית הצהירה כי היא מוכנה לשבת למשא ומתן עם איראן, ללא תנאים מוקדמים, זאת למרות שהיא מנסה לסחוט את העולם. בהצהרה לחבר הנאמנים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שמתכנס בווינה, טוענת ארצות הברית, כי "ההליכה על הסף של איראן וטקטיקת הסחיטה בה היא נוקטת לא יביאו להקלה בסנקציות". עוד נכתב כי הנתיב שמשטר האייתוללות בחר בו רק יעמיק את הבידוד ויגביר את הסכנות העומדות בפניו. "הרחבת תוכנית הגרעין היא 'ניסיון לסחוט תשלומים מהקהילה הבינלאומית". 

"אין סיבה אמיתית לאיראן להרחיב את תוכנית הגרעין שלה, ואין דרך לראות זאת, אלא כניסיון גס ושקוף לסחוט כסף מהקהילה הבינלאומית", נכתב בהצהרה. "אנחנו קוראים לאיראן להפוך את הצעדים הגרעיניים שנקטה לאחרונה ולחדול מההתקדמות בנושא בעתיד. ארצות הברית הבהירה כי הממשל פתוח לנהל משא ומתן עם איראן, ללא תנאים מוקדמים, ועם אפשרות של נורמליזציה מלאה של היחסים בין שתי המדינות.