היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם הערב (חמישי) את עמדתו בעניין העתירה נגד עיריית עפולה, ובו מצוין כי הוא תומך בעותרים הטוענים כי העירייה מפלה אזרחים ערבים ומונעת את כניסתם לפארקים הציבוריים של העיר.



כזכור, ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, הבטיח במסגרת התמודדותו לראשות העיר כי אם ייבחר ימנע כניסה לפארק העירוני של העיר ממי שאינם תושבי עפולה בחודשי הקיץ, על ידי הפיכתו למתנ"ס או על ידי בניית בריכה בשטחו, תוך גביית תשלום מלא וגבוה עבור הכניסה מתושבי חוץ. בין השאר, ציין ראש העיר כי "כיבוש הפארק העירוני של עפולה חייב להיפסק. מוכרחים להניף בגאווה את דגלי ישראל בכל הפארק ולהשמיע מוזיקה בעברית". 



מספר חודשים לאחר מכן פורסם כי עיריית עפולה החליטה למנוע ממי שאינם תושבי העיר להיכנס לפארק העירוני של העיר במהלך החופש הגדול. בכתבה צוין כי לפי החלטת העירייה תושבי העיר המבוגרים יוכלו להיכנס לפארק ללא עלות בהצגת תעודה מזהה, וילדים תושבי העיר יוכלו לרכוש צמיד בעלות של עשרה שקלים שיעניק להם כניסה לפארק לאורך כל תקופת הקיץ. 



בעקבות הפרסום התקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה מספר פניות ובהן נטען כי החלטת העירייה אינה חוקית. על פי הנטען מדובר בשיקולים זרים שמטרתה הדרה של אזרחים ערבים מן המרחב הציבורי תוך אפלייתם לרעה. 



היועמ"ש ביקש להצטרף לעתירה וטען כי עמדתו היא שההחלטה על כניסה ושהייה בפארקים ציבוריים לא יכולה להתבסס על שיקולים של דת, גזע, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית או כל מאפיין טבוע אחר. עוד טען היועמ"ש כי החלטה שהתקבלה על יסוד אחד השיקולים האלו היא פסולה, ודינה להתבטל. עוד ציין היועמ"ש כי עמדתו היא שיש מקום להורות על מתן צו-ארעי שישהה את החלטת העירייה ויותיר את הפארק העירוני פתוח.