החשוד בהצתת ביתה של הגננת המתעללת כרמל מעודה בראש העין הוא אדיר רצון, בן 18 מראש העין, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. כזכור, במהלך השבוע הוארך מעצרו של רצון עד יום ראשון.



בשבת האחרונה בשעות הבוקר המוקדמות פרצה השריפה, ושכנים סיפרו ל"מעריב" כי "בשעה 05:50 נשמע קול חריקה של רכב, ושניות לאחר מכן, החלו להישמע פיצוצים. מיד אחר כך המקום החל לבעור, בתחילה בער המחסן שנמצא בחזית הבית, ומשם התפשטה האש במהירות לקומה הראשונה והשנייה, ולמבנה עץ, שם פעל המשפחתון".



לדברי השכנה, האירוע עצמו התרחש כשבני המשפחה נמצאו בבית, ולאחר שהבחינו באש נמלטו מהמקום בבהלה לבתי השכנים באזור. שכנים אחרים ציינו כי במחסן של אבי המשפחה היו חומרי בעירה, דבר שכנראה תרם להתפשטות המהירה של האש. שכן שהיה באזור השריפה אמר כי "האירוע היה יכול להסתיים באסון כבד".

כזכור, פרשת הגננת הדהימה גם את מערכת המשפט וגם את ההורים. הסרטונים המראים את ההתעללות פורסמו לראשונה בחמישי לפני כשבוע ועוררו את הזעם בציבור ובהורים בפרט. בסרטונים שהופצו ביום חמישי נראה כי הוריה של מעודה נמצאים בגן בחלק מהמקרים שהיא תקפה את הילדים, אולם הם לא התלוננו, מה שהעלה את הזעם נגדם. 

כידוע, הגננת נעצרה בעקבות תלונה של הורים, שטענו כי בנם הוכה על ידי מי שהייתה אמורה להיות המטפלת שלו במשפחתון. בלשי וחוקרי המשטרה שהגיעו למשפחתון, הצליחו על פי הנטען למנוע ממעודה למחוק סרטונים שתועדו במצלמות האבטחה, אותם התקינה בעצמה. חוקרי המשטרה אספו את המצלמות, ולאחר שעות ארוכות של צפייה נחשפו למעשים חמורים ומחליאים לכאורה שביצעה המטפלת נגד הפעוטות עליהם הייתה אמורה להשגיח.
בדיונים הקודמים התבטא בית המשפט כמי שלא זכורים לו סרטונים ברמת התעללות שכזאת. בחלק מהסרטונים נצפית מעודה כשהיא כובלת לאחור את שתי ידיו של פעוט, ודורשת ממנו לאכול מצלחת. במקרה אחר סטרה והדפה פעוט, בעטה בו בעודו שרוע על הרצפה ותקפה חסרי ישע ללא רחמים.