יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ממשיך במתקפה נגד ראש הממשלה ובראיון למעריב אמר כי "נתניהו בהיסטריה". העיתונאי בן כספית התייחס היום (שישי) בראיון לניסים משעל ב-103FM, לקרב החריף בין מי שניהלו מערכת יחסים פוליטית ארוכת שנים.



יש במערכת הבחירות הזאת קרבות בין צמדים: ברק נגד נתניהו והקרב בין ליברמן לנתניהו שהוא קרב דמים.
זה קרב שמתרחש בתוך הימין. על עתידו ותוחלת חייו של נתניהו, ליברמן הוא האיראן של נתניהו, הוא האיום הקיומי של נתניהו. הוא זה שמנע ממנו להקים ממשלה, גם זה שאולי ימנע ממנו בבחירות הקרובות. אם זה כך אז נתניהו סיים. האיש שהולך עם נתניהו מהיום הראשון הוא זה שמסכן את שלטונו שיעבור בשבוע הבא את השיא של בן גוריון.



כתבת ספר על נתניהו. איך נתניהו מצליח להרחיק אנשים מקורבים כל כך, ושכבו בשבילו על הגדר. ליברמן הוא הדוגמה לאיש שהיום כל כך מתעב את נתניהו ומוכן לחסל את הקריירה הפוליטית שלו.


אין לנתניהו מקורב אפילו אחד שיצא משם בחתיכה אחת. אני מסתכל על המספרים, על השמות, לדורותיהם, לא תמצא אחד שנשאר נאמן. למעט קרובי משפחה ועורכי דין. וזה פשוט עניין של אופי. לא אגיד לך שמות אבל כמה מאנשי נתניהו חווים גם תופעות פיזיות כתוצאה מימי קרבתם לנתניהו, כאלה שנפגעו פיזית ונפשית. בועת הטרלול היא יכולה לרסק כל אחד. כשאתה שם אתה עובר חוויות שקשה לתאר במילים. זאת השפעה רדיואקטיבית, במחוזות טירוף שקשה לתאר אותם. על זה שנתניהו מנהל את המדינה תוך כדי שהוא נמצא בתור הר געש כזה, מגיעה לו הערכה. כשאתה מסתכל על רשימת הפליטים והניצולים, חלק דיברו, הרבה מהם לא דיברו. 





אמרת קודם שליברמן יכול לחסל לנתניהו את הקריירה.
נכון, זה מה שקרה בבחירות האחרונות. זה מה שהביא לבחירות אחרי בחירות, בפעם הראשונה בהיסטוריה.



ממשלת אחדות לאומית בין הליכוד לכחול לבן יכולה להוות פתרון?
ממשלת אחדות לאומית כן יכולה להוות פתרון וזה מה שליברמן רוצה. זה מה שמעמיד את נתניהו בדילמה מאוד אכזרית: לבחור בין ליברמן לבין החרדים. אם הוא ילך עם החרדים – כחול לבן לא יבואו איתו. אם ילך עם ליברמן הוא שוב הורג את הברית עם החרדים, כמו ב-2013 עם לפיד. לנתניהו כבר אין יותר מדי כדורים במחסנית, הוא הרבה יותר קרוב לסוף הקריירה מאשר לתחילתה ולכן חשיבות החרדים תרד. כרגע הוא לא חושב על עוד שלוש קדנציות אלא חושב על להישאר ראש ממשלה בטווח הקצר הנראה לעין, כדי לחמוק מאימת הדין.



נתניהו מבין?
הוא לא מבין ונלחם עד הסוף ובדרך כלל יוצא לו לנצח, כנגד רוב הסיכויים הוא ימשיך להילחם. כחול לבן יצטרכו להחליט אם הם מצטרפים לממשלת אחדות בראשות נתניהו או לא. הם הבטיחו שלא. מצד שני במו"מ מאחורי הקלעים נפתרה הבעיה המשפטית של נתניהו ופרסמתי את זה. השאלה אם כחול לבן יהיו מסוגלים להתמודד עם מיליון המצביעים שלהם שיצביעו להם ולומר שלמרות מה שהם הבטיחו הם אכן ישבו עם נתניהו.



מעל זה מרחף עוד משהו, אם הם יתמידו עוד קצת, אולי זה יהיה סוף עידן נתניהו. הם יציעו שתהיה רוטציה ושגנץ יהיה ראשון, אבל נתניהו לא יסכים להצעה כזאת כי הוא רוצה להיות נאשם תוך כדי שהוא ראש ממשלה. זאת הדילמה של כחול לבן, אם להקים את הממשלה הזאת שהציבור רוצה או להמשיך לחכות ולקוות שמתוך הליכוד יקומו אנשים שיגידו לנתניהו 'תפנה את מקומך לטובת מישהו אחר מהליכוד, תנקה את שמך ותחזור'. זה לא יבוצע ע"י חבר כנסת אחד אבל זה כן יכול להיות על ידי כמה חברי כנסת, לא מתוך רוע אלא מתוך פיכחון פוליטי.



אהוד ברק באזור אחוז החסימה. פורסם על שותפות עסקית בינו לבין עבריין המין ג'פרי אפשטיין.
לנתניהו השחיתויות לא עשו כלום, אז ברק בונה על זה. בעיניי ברק צריך לפתוח הכל. חברים שהסתבכו בפלילים זה לא עבירה פלילית, אבל הריח לא טוב. לציבור הישראלי יש קיבת ברזל ונתניהו הוא הדוגמה לזה. מה מונע ממנו להמריא? יש לו נגטיב ענק עוד משנת 2000 והוא לא מצליח לפרוץ את הנגטיב הזה. ברק הוא הדבר הכי טוב שקרה לנתניהו וככה ברק מחזיר את הלכידות לצד השני. אם ברק ישכיל להתאחד עם פרץ או מרצ כי אם לא הוא לא יעבור את אחוז החסימה.