השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט אמר בראיון שפורסם הבוקר (שבת) בעיתון "אשרק אל-אווסט" הסעודי היוצא בלונדון כי "עסקת המאה לא כוללת התייחסות לביטוי שתי מדינות ותהיה ריאלית ועשויה לפתור את הקונפלקט הערבי-ישראלי". הוא הוסיף: "לא נחייב את הצדדים הפלסטיני והישראלי לקבל אותה".

הוא סיפר לעיתון כי אורך המסמך בו מפורטת התוכנית הוא "60 עמודים" וציין כי עוסקת גם בסוגיות שעד כה לא התייחסו אליהן, כמו הפתרון למצב בעזה וכן הפלגים הפלסטינים הנמצאים בה - כמו חמאס והג'יהאד האיסאלמי". גרינבלט הוסיף: "אנחנו לא מציגים את ערבויות ואיננו דוחפים את הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן, מה שיביא אותם לשולחן זו התוכנית הפוליטית, שתהיה קשורה לפרק הכלכלי שפורסם בבחריין". בהמשך דבריו הדגיש כי "איש באזור אינו יודע מה התוכנית כוללת, פרט כאמור לחלק הכלכלי".
 
השליח האמריקאי התייחס לציוץ שכתב ובו תקף את הרשות הפלסטינית: "כן, אני חושב שזה עניין טראגי, הם משלמים רק מחצית מהמשכורות לפקידים אזרחיים שעובדים ברצינות ומקבלים מעט כסף וגם לא משלמים עבור הטיפולים הרפואיים". הוא הוסיף כי "הם מטילים את האשמה על ארצות הברית. אני  אומר להם תשתמשו בכספים לעזור לעם ולא כדי לתת פרס לטרוריסטים". לדבריו, אם נגיע להסכם שלום כל המשחקים יסתיימו - אין אפשרות לבנות חברה מצליחה אם זה מה שעושה העם שלך ואני לא חושב שהם רוצים את הדבר הזה. 
 
"אני מכבד את ראש המודיעין הפלסטיני והוא ביקר בוושינגטון ב-2017 אבל לא התקיימו מגעים רשמיים מאז", ציין והתייחס לדיווחים בנושא, "אני מקווה שיהיו כאלה, אך לעת עתה הם אינם מתקיימים". עוד הוסיף כי "הנשיא טראמפ החליט מתי התוכנית המלאה תפורסם" והדגיש: "אין אפשרות לפתור קונפליקט כל כך מורכב באמצעות שתי מילים - 'שתי מדינות". לדבריו,
 
בתגובה לשאלה האם אבו מאזן יקבל הזמנה רשמית אמר "בזמן הנכון נדע איך נחשוף את התוכנית הפוליטית ובאיזה דרך נעביר אותה לצדדים וכמובן שהוא מנהיג הפלסטינים ביהודה ושומרון ואנחנו מעוניינים להיכנס לדיון איתם". הוא סיכם: "הדבר הטוב ביותר שהוא יכול לעשות זה לשנס מותניים ולנהל משא ומתן ישיר עם ראש ממשלת ישראל. אם כמו מי שניסו בעבר - זו תהיה טרגדיה, שיכולה להימנע רק אם הממשל שלהם יתפכח. 
 
בתוך כך, דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה אמר ביום חמישי כי אין להם בעיה להיכנס למשא ומתן ישיר מול ישראל בתנאים מסוימים. "אנחנו באש"ף מדגישים שלא דחינו באף יום משא ומתן ליוזמות השגת שלום ושתי מדיניות בגבולות יוני 67', עם לגיטימיות בינלאומית לפי יוזמת השלום הערבית שמתייחסת לירושלים המזרחית כאדמה כבבושה", הסביר הדובר המכהן גם כשר ההסברה, "אנחנו מוכנים גם לחידוש המגעים עם האמריקאים אם הם יודיעו שהם מחויבים לתנאים ועקרונות הללו".