יו״ר מפלגת העבודה, שר הבטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ, פתח הבוקר (שבת) את קמפיין הבחירות של מפלגת העבודה במגזר הבדואי שבמסגרתו ביקר בשישה ישובים וביניהם רהט, הפזורה לקיה, תל שבע , פזורת שגב שלום, פזורת כסייפה אבו רביע וביישוב דריג׳ת.  במהלך ביקורו אמר לתושבי לקיה בפזורה: "לא אשלים עם מצב שילד ישראלי לא לומד ארבעה חודשים בשנה מכיוון שבחודשיים בחורף וחודשיים בקייץ אינו יכול להגיע לבית הספר בגלל תנאי מזג האויר".
לדבריו, לילדים האלה אין סיכוי להשתלב בגלל נקודת פתיחה כל כך קשה, ובשבילי ילד הוא ילד ללא הבדל דת, גזע או מין. "אנחנו כמדינה ניקח אחריות על גורלם של הבדואים, כי אם לא, העוני יגבר, המצוקה תתגבר ויגיע הרגע של התפרצות שאת מחירה מי ישורנו", הוסיף פרץ, "מפלגת העבודה תחזור להיות הבית הפוליטי גם של הבדואים ונכין איתם תוכניות להתמודד עם כל הקשיים בכל התחומים. נבנה תוכנית עבודה מחייבת ולא הבטחות שמופרחות באויר על ידי הממשלות ושם הן נשארות".

בהמשך פרץ ביקר בבית קפה בתל שבע ואמר כי "יותר קל להילחם למען שלום באום אל-פאחם, מאשר להילחם בשביל השלום בשדרות. אני לא רוצה מדינה פלסטינית בשביל הפלסטינים, אלא בגלל הישראלים". לדבריו, השלום יכול לשרת גם את העניים, כי הוא יביא כלכלה ושגשוג. אני מניף את דגל השלום ודגל הצדק החברתי. שניהם הולכים ביחד". בנוסף, הוא השיב לשאלת "מעריב אונליין" בנושא האירועים האחרונים באזור עוטף עזה: "מדאיג אותי שראש הממשלה מתייחס לעוטף עזה ולתושבים החיים באזור כאל אזרחים שאפשר להתעלם מהם. אם הבלונים וכל הפעולות האלה היו קורים ביהודה ושומרון הממשלה היתה פועלת אחרת". 

יו"ר המפלגה טען בהמשך דבריו כי "בשביל נתניהו - כשהבלונים עפים בעוטף עזה הם רק בלונים, אבל הם היו הופכים לאיום רציני במקומות אחרים כמו יהודה ושומרון". לדבריו, ראש הממשלה נכשל כישלון חרוץ. "צריך להבין שבאמצעות מבצעים צבאיים אי אפשר להשיג כלום, אלא רק במבצע מדיני. לנתניהו נוח שיש עימות בעזה - ככה הוא לא צריך לדבר עם יהודה ושומרון", סיכם, "כולם יודעים שהפתרון לסוגייה עובר גם ברמאללה, ומי שרוצה למצוא פתרון מדיני צריך לחדש את המשא ומתן".