ביקורו הממלכתי של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בקוריאה הדרומית - הראשון מאז ביקר שם הנשיא הקודם שמעון פרס ב־2010 - מדגיש את השיפור הניכר שחל ביחסי שתי המדינות. לישראל ולקוריאה, שכוננו יחסים דיפלומטיים בשנת 1962, קווי דמיון משותפים רבים: שתי המדינות הן דמוקרטיות בעלות היסטוריה בת אלפי שנים, למודות סבל וקשיים בעידן המודרני, עד לכינון עצמאותן ב־1948. שתיהן בנות ברית של ארה"ב (לקוריאה ולארה"ב הסכם הגנה מ־1967, ועל אדמת קוריאה פרושים 28 אלף חיילים אמריקאים); שתיהן מתמודדות עם איומים צבאיים ועם ההשקעה הגדולה בביטחון הנגזרת מכך.
 
ביקור הנשיא ריבלין, בראש משלחת אנשי עסקים ישראלים, יתרום לקידום היצוא הישראלי והסחר בין שתי המדינות, העולה בהתמדה בשנים האחרונות. בשנת 2018 הוא עמד על יותר מ־2.5 מיליארד דולר. ישראל וקוריאה מצויות בשלבים האחרונים לקראת חתימת הסכם אזור סחר חופשי (אס"ח), שבזכותו יופחתו מסי הקנייה בישראל על מוצרים קוריאניים באחוזים רבים (כלי רכב, מסכי LED, מקררים וטלפונים ניידים מתוצרת קוריאה מצויים כמעט בכל בית בישראל). גם בקוריאה יופחתו המכסים על המוצרים הישראלים המיובאים ובכך יתרום ההסכם ליצוא הישראלי.
 
הרפובליקה של קוריאה, המונה כ־50 מליון איש, היא הכלכלה המדורגת במקום ה־11 בעולם. זוהי יצרנית האוניות הגדולה בעולם, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה השלישית בגודלה בעולם ויצרנית הסמי־קונדקטורים (מוליכים למחצה) השנייה בגודלה בעולם. בביקורו בקוריאה עתיד הנשיא לחזות בסקטורים שונים של הכלכלה הקוריאנית בתחומי המדע, הטכנולוגיה, החקלאות והבריאות. משלחת אנשי העסקים הישראלית שתתלווה לנשיא, תורכב מחברות בתחומי ה־ICT (טכנולוגית תקשורת ומידע), הרפואה הדיגיטלית ותעשיית הרכב החכמה (אוטומוטיב). ישראל יכולה לתרום לקוריאה בחדשנות, בהיי־טק ובידע הייחודיים לה, אך גם ללמוד מהמצוינות, הדיוק והתחכום של אחת המעצמות הכלכליות והטכנולוגיות הגדולות בעולם.
 

בשנה החולפת נרשמה עלייה של 20% בתיירות הקוריאנית לישראל, ואנו מקווים לראות כאן עוד ועוד תיירים מקוריאה. קו הטיסות הישיר בין סיאול לתל אביב של "קוריאן איירליינס" (שלוש טיסות שבועיות), והעובדה שאין צורך באשרות, מסייעים מאוד להגדלת נפח התיירות, העסקים וההשקעות.   "קוריאן אייר" הייתה החברה האסייתית הראשונה שהחלה לטוס ישירות לישראל ב־1995, וסמסונג היא החברה הראשונה מהמרחב האסייתי לפתוח מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) בארץ.
 
גם בתחום הביטחוני מקיימות המדינות שיתוף פעולה טוב, והתעשיות הביטחוניות הישראליות פועלות בקוריאה בצורה נרחבת, כך שביקור הנשיא הוא הזדמנות מצוינת להדק את שיתוף הפעולה המדיני, הביטחוני, הכלכלי, הטכנולוגי והמדעי עם ידידה גדולה ואמיתית של ישראל במרחב האסייתי.
 
הכותב הוא סמנכ"ל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ