ענקית הטכנולוגיה הרוסית יאנדקס ויצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי חשפו את הדגם המעודכן של הרכב האוטונומי שהן מפתחות במשותף. שיתוף הפעולה הביא לייצור דגם חדש של יונדאי "סונטה" שבו מוטמעות מערכות הבקרה של יאנדקס, והוא יושק בסתיו.
 
שתי חברות הענק חתמו בחודש מרץ על הסכם כוונות לפיתוח רכב אוטונומי ומערכת בקרה אוטונומית חדשה, המיועדים ליצרניות הרכב ולשירותי הרכב השיתופי והמוניות. לאחר ייצור ה"סונטה" החדשה, החלו ביאנדקס בבדיקת האבטיפוס בשטחי בדיקה סגורים של החברה, במטרה ליצור רכב בעל רמות בטיחות ואמינות מקסימליות.
 
הצוות של החברה המשותפת מפעיל את הרכב בצורה עצמאית ובמצב אוטונומי מלא בכל שעות היממה. בדיקות האבטיפוס נעשות בתנאי מזג אוויר שונים ובמצבי תנועה מדומים, עם מכוניות אוטונומיות אחרות במסלולים. בקרוב, כשיסתיימו שלבי הבדיקה הסגורה, יופעל הרכב האוטונומי ברחובות מוסקבה.

הופעת הבכורה של אב הטיפוס "סונטה 2020" מהווה ציון דרך חשוב בשיתוף הפעולה של שתי החברות. הרכב, המשלב את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית, מהווה צעד משמעותי לקראת יישום התכנית להרחבת צי הרכב האוטונומי של יאנדקס, שצפוי להגיע ל־100 כלי רכב עד סוף 2019.
 
כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות של יאנדקס, בחברה מתכננים להמשיך את שיתוף הפעולה עם יונדאי ולהציג דגמים נוספים של כלי רכב אוטונומיים גם של היצרנית קיה מבית יונדאי. בניית מערכות רכב אוטונומיות עבור כלי רכב רבים מספקת ליאנדקס ניסיון רב ערך לטווח ארוך. בעתיד, יחד עם יונדאי ושותפים נוספים, מתכננים ביאנדקס לבנות מערכת בקרת נהיגה אוטונומית חדשה, כמענה מתקדם וייחודי ליצרני הרכב, לשירותי הרכב השיתופי ולשירותי המוניות.
"'הסונטה' החדשה בנויה על פלטפורמה חדשנית, המאפשרת את הטמעת יכולות הנסיעה האוטונומית המוכחות שלנו ברכב ללא שינויים מהותיים", ציין ראש מערך כלי הרכב האוטונומיים של יאנדקס, דימיטרי פולישוק. לדבריו, "ההטמעה הפשוטה יחסית מבטיחה שנוכל להמשיך ולבנות מערכות כלי רכב אוטונומיים בטוחים ובטיחותיים. קיבלנו את ה'סונטה' הראשונה לפני כחודשיים, ומיד התחלנו לעבוד על אבטיפוס עם מהנדסי יונדאי, שסייעו בפיתוח ה'סונטה' החדשה. אנו להוטים להמשיך בהתקדמות המהירה הזאת ולהציג אבות טיפוס נוספים גם עם דגמי קיה".
 
יצוין כי יאנדקס בדקה את אב הטיפוס הראשון של כלי רכב אוטונומי מתוצרתה כבר באביב 2017. כיום, אזורי הבדיקה התרחבו בצורה ניכרת גם מחוץ לרוסיה. בינואר 2019 הציגה החברה רכב ללא נהג בתערוכת CES בנוואדה שבארה"ב. שילוב טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית של יאנדקס עם הניסיון הנרחב של יונדאי בתעשיית הרכב מרמז גם על אפשרות להתרחב לתחומים נוספים של שיתופי פעולה בתחום הדיבור, הניווט, המיפוי ועוד.
 
נוסף לכך בוחנת יאנדקס את כלי הרכב האוטונומיים שלה גם בישראל. ביוני 2019 הקימה החברה מרכז מחקר ופיתוח טכנולוגיות למכוניות אוטונומיות בתל אביב, בניהולו של ד"ר אלי אושרוביץ. לא מכבר הוצג הרכב בנסיעת מבחן בדרך רוקח בעיר.