בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) 17 שנות מאסר על אינה סקיבנקו, הסייעת שהורשעה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, בשנה שעברה. עם הקראת גזר הדין פרץ הקהל באולם במחאה וקרא בקול "דין על רצח - מאסר עולם". הוריה של יסמין יקבלו 50 אלף שקלים פיצויים כל אחד.
מחאת הקהל באולם בית המשפט המחוזי לאחר הקראת גזר הדין של אינה סקיבנקו


בנוסף, סקיבנקו נידונה ל-18 חודשי מאסר על תנאי, על כל מקרה של המתה בשמונה השנים שלאחר שחרורה וכן 9 חודשי מאסר על תנאי, על כל עבירת אלימות נגד קטין או חסר ישע באותה תקופה. עוד קבע בית המשפט כי היא תשלם 20 אלף שקלים להוריהם של ילדים אחרים בהם פגעה. 
אמה של יסמין, דורינה, אמרה לאחר הדיון כי "זו הרגשת הקלה אבל שום דבר לא ירפא את הפצעים. שמחה שתהיה 17 שנים בכלא ולא אצטרך לראות אותה יותר, אבל זה עדיין לא מספיק". לדבריה, "זה לא פשוט לדבר במשך שנה על הילדה שלי ועל איך היא מתה. זו הייתה שנה מאוד קשה". אביה של יסמין, וובה, "היא צריכה לשבת יותר. היא שברה לנו את הלב ואנחנו צריכים לחיות עכשיו חיים שלמים עם לב שבור".

לאחר הדיון ביקשו הוריה של יסמין לפרסם את הסרטון בו רואים את רגעיה האחרונים של יסמין. החלטה בעניין תתקבל בימים הקרובים. בני הזוג וינטה כבר ביקשו זאת בעבר וסורבו.



"תיק ייחודי בחומרתו"

מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין, כי "בית המשפט גזר את דינה של הנאשמת והטיל עליה 17 שנות מאסר בפועל בגין הריגת התינוקת יסמין וינטה זכרה לברכה ובגין תקיפות מרובות של קטינים נוספים בגן. מדובר בתיק ייחודי בחומרתו בו הנאשמת שהייתה אמונה על שלומה ובטחונה של יסמין גרמה במעשיה למותה. בנוסף, הנאשמת הפרה את האמון שנתנו בה הורי הילדים בגן כאשר תקפה את הקטינים בהזדמנויות רבות. שנות המאסר הרבות שהוטלו על הנאשמת מבטאות את החומרה הרבה בה רואה מערכת המשפט את תופעת האלימות כלפי קטינים חסרי ישע ע"י מי שאחראי עליהם".
 
כזכור, בחודש ינואר הורשעה סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של יסמין בגן ילדים בפתח תקווה ביוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה. בכל הנוגע ליסמין ז"ל העבירה לא תוקנה, כך שסקיבנקו הודתה בעבירת הריגה כפי שיוחסה לה בכתב האישום המתוקן. הצדדים לא הסכימו על העונש ובית המשפט יקבע אותו במועד מאוחר יותר, לאחר שימסרו תזכירי ההורים, 'תזכירי הקורבן' ותזכיר שירות המבחן לגבי הנאשמת.

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד לאחר שמצלמות האבטחה חשפו את הזוועה. לפי הצילומים, סקיבנקו הטיחה את וינטה על המזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה בתכנים במכשיר הסלולרי שלה עד שהפעוטה מתה.

אינה סקיבנקו. צילום: אבשלום ששוני
אינה סקיבנקו. צילום: אבשלום ששוני

 הפרשה הקשה הביאה למחאות הורים ברחבי הארץ, שהתחדשו לאחרונה בעקבות חשיפתם של מקרי התעללות חדשים בפעוטות, בהם המקרה של המטפלת ציפורה דוד, שלפי החשד פגעה בתינוק שעליו שמרה, ופרסום הסרטונים של כרמל מעודה, מנהלת פעוטון בראש העין, שבהם היא נראית פוגעת בפעוטות שתחת חסותה.

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) אמרה בעקבות גזר הדין כי "אין שום נחמה להורים שאיבדו את הדבר היקר להם מכל. המפלצת שהביאה למותה של יסמין וינטה ז"ל ופגעה בתינוקות חסרי ישע נוספים, צריכה להינמק בין סורגי הכלא שנים רבות ולחיות עם האשמה עד יומה האחרון. היום ברור יותר מתמיד - חוק הפיקוח, לצד החמרה דרמטית בענישה על מי שמתעלל בצורה כה אכזרית בחפים מפשע, הם הכלים המשמעותיים והחשובים ביותר למניעת פגיעה בפעוטות נוספים. עלינו להיאבק על מנת ששניהם ייכנסו לתוקף בהקדם האפשרי".

יסמין וינטה. צילום באדיבות המשפחה
יסמין וינטה. צילום באדיבות המשפחה