בטקס הסיום של "הישרדות VIP" הוכרז ג'ובאני רוסו כזוכה של העונה. בפעם הראשונה בהישרדות שהזוכה מקבל את כל קולות המושבעים ונשאלת השאלה, האם זה מאהבת מרדכי או משנאת המן. נראה היה, כאילו במופגן, כולם עשו יד אחת נגד שמחה גואטה ונעמה קסרי.



האמת היא שמבין שלושת הפיינליסטים, ג'ובאני היה ברירת המחדל. אם נעמה קסרי הייתה זוכה בתואר בפעם השנייה, היה זה לא הוגן כלפי מתמודדים אחרים. למרות שבאופן אישי, לא יצאתי מגדרי על אף אחד מהם במהלך העונה, כך שמצידי היא יכלה לזכות גם הפעם, ושכל השאר יתפוצצו מקנאה.



זו הייתה עונה של רפיסות מוחית, חוסר ביטחון, חלשי אופי שמובלים, במקום להיות מובילים בעצמם. עונה של זומבים שאישה אחת (נעמה) יורה להם חץ ישר לתוך הראש, כמו דאריל מ"המתים המהלכים", וקוטלת אותם אחד אחד. היא שיחקה להם בראש, והם, הפתאים, האמינו ואכלו אותה. או יותר נכון, "אכלו שניצלים" כהגדרתה של נעמה בווילת המודחים. אף אחד מהם, למשל, לא ממש ענה על השאלה ששאל גיא בפגישה שלו עם המושבעים רגע לפני הסיום: למה הם לא העמידו יותר להדחה את נעמה, אחרי הדחתה הראשונה כשחזרה למשחק.



התשובות שלהם היו צולעות, מתחמקות וחסרות משמעות בדיוק כמו ההתנהלות שלהם מול נעמה במהלך העונה, ובדיוק כמו השאלות המעפנות המגמגמות שהם הפנו לפייינליסטים, במקום לשאול שאלות קשות ונוקבות. לכן, אם נעמה הייתה זוכה גם הפעם, הייתי אפילו נהנית לראות את הלסת של הפריירים האלה נשמטת מאכזבה והפתעה, כפי שפניה של שמחה נפלו קמעא, או לפחות כך התרשמתי, כאשר נעמה הוכרזה בטקס הסיום כמתמודדת הכי אהובה.







אפרופו המתמודדת הכי אהובה, זה קטע ידוע בריאליטי, שהמתמודד הכי שנוא על ידי יריביו, שעושה הכי הרבה בלגנים, הוא הכי אהוב על ידי הקהל. אלא אם כן איזושהי יד נעלמה מלמעלה משנה במהירות את המספרים, כאות מחווה והוקרה למי שבאמת עשתה את העונה. מי בכלל יטרח לבדוק אם המספרים נכונים?



אמנם לנעמה בהחלט מגיע שאפו גדול על המשחק האסטרטגי המוצלח, אך אני תוהה אם היא מתנהלת כך גם בחיי היום יום. קשה לי להאמין שכושר התמרון והערמומיות כפי שהציגה על האי, הם מתנת אל שניתנה לה רק לתקופה קצרה, ואחרי שהמשחק יסתיים, כשהיא תחזור למציאות היומית שלה, היא תהפוך לנימפת ים תמימה וזכה.



נעמה שיקרה שוב כאשר סיפרה אמש שהיא התנהגה באופן מאוד חברתי וחברותי במהלך העונה. מה שהיא השמיטה מהווידוי המקסים הזה, זה העובדה הפשוטה שהיא הפגינה פייק נחמדות לכולם, מתוך אסטרטגיה מחושבת היטיב, כי כך היא רכשה את אמונם והרדימה אותם. הם התעוררו רק אחרי שהודחו ונפגשו בווילת המודחים. חוץ מזה, אם היא הייתה כל כך חברותית וחברתית, למה במאני טיים אף אחד מהמושבעים לא הצביע עבורה?





נעמה היא גם לא הכי אסטרטגית שבעולם, כפי שהתרברבה. אם בסופו של יום, אחרי שנשאה על גבה כמה מהמתמודדים, כמו ג'ובאני ושמחה, וחרצה גורלות, ועשתה משימות א-לה סופרוומן, היא לא זכתה. כנראה שמישהו אחר היה אסטרטג גדול ממנה. 


ג'ובאני יכול לטעון עד מחר שהוא הגיע תמים למשחק וחסר ניסיון. הוא הסתתר מאחורי האסטרטגיות של נעמה, על מנת שבסוף התהליך, היא זאת שתשניא את עצמה על המושבעים, בעוד הוא כביכול יצטייר כמי שפעל רק מהלב. הוא גם דאג להשניא אותה על המושבעים כאשר במועצת השבט האחרונה אמר שהיא משקרת בעניין של אירה. מה שהיה נכון לחלוטין, אבל בן הברית המסור והנאמן של נעמה קורא לה שקרנית בפני כולם? מה לא עושים על מנת לקנות קולות של המושבעים, רגע לפני שהם שמים את הפתק בקלפי. ג'ובאני לא פחות מתוחכם מנעמה, אך יודע לעשות זאת בצורה אלגנטית ומיתממת.

שורת המחץ של הערב החגיגי אמש, הייתה של משה פרימו, שאמר על מני נפתלי שאם הוא היה אילם, הוא היה המנצח של הערב. נפתלי עבד כמו חמור בעונה הזאת והזיע כמו סוס, ובסוף נשאר עם חצי תאוותו בידו: עם פסלון הווטו, אך לא עם המיליון. השטויות שהוא פלט לעתים בחוסר מחשבה ושכל, שהכשילו אותו בסופו של יום, גרמו לי לחשוב שאם שרה נתניהו אמנם רדתה בו כפי שהוא טוען, ברוב כסילותו, הוא כנראה פשוט הזמין את זה.