יו"ר האופוזיציה, ח"כ בני גנץ, התייחס לקריאות לפטר את שר החינוך רפי פרץ בעקבות התבטאותו בנוגע לטיפולי המרה להומואים. "הרב רפי ואני שירתנו שירות ארוך יחד. אנחנו מאוד מכבדים אחד את השני, אך זה לא אומר שאנחנו מסכימים על הכול. אני לא עוסק בפיטורים שלו. הוא איש אוהב אדם והוא לא היה צריך לומר את מה שהוא אמר, אבל זה ויכוח עקרוני במרחב פוליטי", אמר גנץ  לאחר פגישה עם נציגי הקהילה הגאה בגן מאיר בתל אביב.

בתוך כך, פרץ התייחס היום בדף הפייסבוק שלו לסערה בעקבות התבטאותו. "דיברתי על מורכבות של אדם ובפרט רב ואיש ציבור במרחב הישראלי. רוב מי ששמע את גלי ההדף של הראיון כלל לא צפה בו. לפעמים הכי נוח זה לשחות עם הזרם ולצעוק עם כולם. תלמדו שיש גם קולות אחרים מורכבים אך מכילים. קבלת האחר היא לא נחלתו של צד אחד. לא כפיתי ואני לא מתכוון לכפות דבר על אף אחד", כתב.

כזכור, פרץ אמר אמש בראיון לחדשות 12 כי אפשר לדעתו לבצע טיפולי המרה להומוסקסואלים וכי אף עשה זאת בעבר. בשמאל ובארגוני הלהט”ב כינו את שר החינוך “חשוך” וקראו לפטר אותו לאלתר. פרץ נשאל בראיון אם הוא מאמין בטיפולי המרה ואם הוא מאמין ש”אפשר להמיר אנשים שיש להם נטייה כזאת”. על כך השיב: “אני חושב שאפשר. אני יכול להגיד לך שיש לי היכרות עמוקה מאוד בנושא החינוך, וגם עשיתי את זה”. 
 
הוא סיפר על ייעוץ שהעניק לתלמיד שחשף בפניו את נטיותיו המיניות, ואמר: “קודם כל חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים מאוד חמים -בוא נחשוב, בוא נלמד ובוא נתבונן. המטרה היא שקודם כל יכיר את עצמו היטב. אני שם לו את הנתונים, אומר לו, שמע, בנקודה הזאת אני עוזב אותך - עכשיו אתה מחליט”.

הראיון גרר גל של תגובות נזעמות. ח”כ יאיר לפיד (כחול לבן): “עד שרפי פרץ לא יעבור טיפולי המרה מהדעות החשוכות והמטורפות שלו, הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר חינוך”.

גנץ בגן מאיר. צילום: קובי ריכטר, TPS

 
יו”ר מרצ ניצן הורוביץ, שהוא הומוסקסואל, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את פרץ מיד, ואמר: “ישראל שנת 2019. רפי פרץ, שר החינוך, תומך בטיפולי המרה ללהט”בים. לא רק שהוא תומך, הוא גם מצהיר בגאון שעשה את זה. רפי פרץ, במה אתה מתגאה? בכך שמחקת זהות של נערות ונערים? בכך שגרמת להם להרגיש שהנטייה המינית שלהם היא מחלה? שאין להם מקום להיות מי שהם ולאהוב את מי שהם רוצים?”.
 
“טיפולי ‘המרה’ הם דבר מסוכן שגורם למצבים קשים אצל צעירים, עד כדי אובדנות. זה לא רק חוסר אחריות, זה דיני נפשות ממש. אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אתה לא ראוי להיות מופקד על עתיד הילדים שלנו. אותך צריך להמיר משר חינוך לעמדה שבה תעשה פחות נזק”, הוסיף הורוביץ.
 
גם נציגים של הקהילה הגאה בכנסת גינו את דברי השר בחריפות. ח”כ איציק שמולי (עבודה), אמר כי הוא “‏מאחל ל’רב רפי’ רפואה שלמה. אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך. כל דקה שאדם כזה אחראי על החינוך הממלכתי זו סכנה לילדי ישראל. מציע להורים לפקוח שבע עיניים על הנעשה בגן או בבית הספר”.

 
גם יו”ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק הגיב בחריפות, וצייץ: “שר החינוך של נתניהו מקדם טיפולי המרה ללהט״ב?! ממשלת ימי הביניים?? תוהו ובהו וסמוטריץ׳ על פני תהום? הלו, כאן ישראל 2019!! ביבי, פרץ, אתם לא תמירו אף אחד. אנחנו נמיר את ממשלת החושך שלכם בממשלה נאורה, של שוויון, ערכים ודמוקרטיה”.
 
יו”ר מפלגת העבודה ח״כ עמיר פרץ הגיב אף הוא, ואמר לשר: “דבריך אינם אנושיים ואינם יהודיים. המרה צריך לעשות לשכר המורים, לכיתות הצפופות ולתשלומי ההורים המופקעים. הגיע הזמן שתפסיקו להתערב בחייהם האישיים של אזרחים. לכל אדם הזכות לאהוב, להתחתן ולהקים משפחה עם מי שהוא בוחר. בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יעשו המרה לימין הקיצוני ממשרד החינוך״. 
 
לאחר גל התגובות פנה גם נתניהו לפרץ ואמר לו: “דבריך אינם מקובלים”. תגובות קשות הגיעו אמש גם מארגוני הלהט”בים. מהאגודה למען הלהט”ב נמסר: “יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך פרץ - לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל יחשפו לרעל הלהט”בופובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך ובערכים. טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים. הוכח שאלו טיפולים שעשויים לערער את המצב הנפשי של המטופלים ולגרום להם למחשבות אובדניות. אנחנו ממליצים לפרץ לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה".
 
גם בעמותת “אבות גאים” קראו לפרץ להתפטר, ומסרו: “כהורים לאלפי ילדים בישראל, אנו מודאגים מאוד מהאמירה של שר החינוך. אנו קוראים לראש הממשלה לקחת אחראיות על הממשלה שלו ולגנות בכל הכוח את ההומופוביה של השר פרץ. אנו מקווים למינוי אחר במשרד החינוך עוד לפני הבחירות, מינוי שישקף את החברה הישראלית ויכבד את כל חלקי האוכלוסייה”. 
בוועד למלחמה באיידס מסרו: “אנו המומים מתמיכתו של שר בממשלת ישראל ב’טיפולי המרה’ ללהט”ב. הניסיון המכוער להפעיל לחץ על קטינים לשינוי נטייה מינית או זהות מגדרית הוא פסול ומסוכן. ההסתדרות הרפואית בישראל והסתדרות הפסיכולוגים כבר קבעו חד־משמעית כי זוהי פרקטיקה חסרת תועלת ומיותרת הגורמת נזקים נפשיים קשים, בהם אובדנות, חרדה, דיכאון וקושי ביצירת קשרים חברתיים”.
 
אמש הבהיר פרץ: "לא טענתי שצריך לשלוח ילדים להמרה. בשנותי כמחנך נפגשתי עם תלמידים שחשו מצוקה נוראית עם נטייתם המינית ובחרו להיעזר באנשי מקצוע כדי לשנות את נטייתם. מערכת החינוך בראשותי תמשיך לקבל את כל ילדי וילדות ישראל, ללא שום הבדל של נטייה מינית".