בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) ביומיים את מעצרם של זוג הורים החשודים בכך שבדמה של בתם התינוקת בת השנה נמצאו שלושה סוגים של סמים. השופט נאסר סמרה, קבע בהחלטתו כי בתיק עצמו עולות תהיות לגבי מקור הסם, אבל קיים חשד סביר למעורבותם של ההורים בנוגע להימצאות הסם בדמה של בתם. הוא דחה את בקשת ההורים לראות את בתם והורה כאמור על הארכת המעצר.



בבית המשפט טען נציג המשטרה כי מדובר במקרה חמור ביותר. "האם גרמה לזה ביחד עם בן זוגה", אמר נציג המשטרה והוסיף כי מדובר בתיירת השוהה בארץ שלא כחוק וביקש לשלוח אותה לבדיקת הסתכלות. מהחקירה הראשונית עלה שבזמן שבו החלה הילדה לחוש ברע לא שהה האב בבית. הוא הזעיק את מד"א, שפינו את הילדה לבית החולים "וולפסון" בחולון, שם נמצא הסם בדמה.



"החשדות הם כבדים במיוחד, שהרי כל פגיעה בחסר ישע על יד המשגיח שלו היא חמורה", קבע השופט. עוה"ד ענבר קינן, פרקליטתו של האב טענה, כי הלקוח שלה שיתף פעולה עם המשטרה, וביקש שייקחו דגימות מדמו מהר ככל שניתן כדי שיוכל לראות את בתו. לדבריה, האב ביקש שייערך חיפוש בביתו ובמכשיר הטלפון שלו. לטענתה, אין לאב כל קשר להימצאות הסמים בדמה של בתו. פרקליטה של האם הוסיף וציין כי "הימצאות הסמים היא טרגדיה לשני ההורים, אולם אין לה קשר לכך". 



כזכור, לפני יומיים הובאה תינוקת בת שנה לבית החולים "וולפסון" בחולון כשהיא מחוסרת הכרה. בבדיקות שנערכו נמצאו בדמה שרידי סם ומצבה מוגדר כקשה על פי גורמי רפואה. 



במקרה דומה, בנובמבר אשתקד הובא לבית החולים "אסף הרופא" פעוט כבן 8 חודשים לאחר שנמצא בדמו חומר החשוד כסם מסוג MDMA (אקסטזי). חצי שנה קודם לכן, אושפז תינוק בן שנה כשהוא במצב קשה בבית החולים הר הצופים בירושלים, זאת לאחר שאותרו סמים מסוכנים בגופו.