סגן הרמטכ"ל יאיר גולן התראיין הערב (ראשון) לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לקשריו של ראש מפלגתו אהוד ברק עם איש העסקים האמריקאי שהורשע בעבירות מין, ג'פרי אקשטיין, תוכניות מפלגתם "ישראל דמוקרטית" ולראיון שקיים אמש שר החינוך רפי פרץ, שם סירב להתנער מהמונח אפרטהייד בנוגע לעתיד יהודה ושומרון.

האם אהוד ברק צריך להתנער ולהפסיק את הקשר עם ג'פרי אפשטיין, הטיפוס הנאלח והמפוקפק? 
"בהחלט כן וזה מה שהוא עושה. הוא הנחה את עורכי הדין שלו לבחון את סיום ההתקשרות. אהוד ברק אינו רוצה להזדהות עם מי שעוסק בסחר בנשים".

אבל ברק נכנס לשותפות איתו כשכבר אפשטיין הורשע. העסקים שלהם נוצרו אחרי הרשעה.
"אני מרגיש אי נוחות בשאלות האלה. אני מכיר את אהוד ברק מספיק טוב ואין לי ספק שהוא לא נותן לגיטימציה למעשים כאלה. הוא אב לבנות וסב לנכדות".

היא הנותנת, אז יואיל אדוני להתנער מהדבר הזה.  
"אהוד ברק הגדיר ואמר שנפשו סולדת מכאלה מעשים, הוא עושה כל שאל ידו כדי לצאת משותפות עסקית עם איש כזה שהתנהגותו פסולה וחוזרת על עצמה, יש לו שיטת עבודה מגונה ולא מוסרית".  
"אוי ואבוי לנו אם זה ייקרה". שר החינוך רפי פרץ, צילום: פלאש 90
"אוי ואבוי לנו אם זה ייקרה". שר החינוך רפי פרץ, צילום: פלאש 90


 
ברק מבטיח חוקה תוך שנתיים, גבול תוך שנתיים, חינוך חינם וכל מיני הבטחות. בוודאי ספרתם כמה יעלה לפנות מתנחלים כדי ליצור גבול תוך שנתיים. 
"זה קישור שאינו נכון. גבול יכול להיות גבול, זה לא מחייב פינוי של מאה אלף אזרחים".
 
מה הרעיון המכונן?
"לסמן אם מדינת ישראל הולכת להיפרדות או לסיפוחם של 2.5 מיליון ערבים. אנחנו נגד סיפוח". 
כשברק אומר נסיגה, הוא מקיים נסיגה, ראינו את זה בלבנון. כשהוא אומר שייסוג חד צדדית מיהודה ושומרון, אני מודאג. 
"עדיין מוקדם מדי לדון בזה ואיך ייראו ההסדרים. לא דין לבנון כדין יהודה ושומרון, כולנו יודעים את זה. אנחנו רוצים דבר פשוט וברור: שלמדינת ישראל יהיו גבולות, שלא נספח אליה מיליוני פלסטינים ונשמור על אופייה היהודי והדמוקרטי".
 
השאלה אם זה יקרה בהסכם.
"כל דבר שניתן להגיע אליו בהסכם הוא מבורך. אלא שלא בטוח שבמקרה הזה אפשר להגיע לזה בהסכם. מה שהיה נכון שם, לאו דווקא נכון כאן. אנחנו מסמנים יעד ברור שבסופו ההכרעה אם לספח או להתנתק מ-2.5 מיליוני פלסטינים". 
אמש הרב פרץ דיבר על אפרטהייד בשטחים
"אני שולל את זה מכל וכל. אוי ואבוי לנו אם זאת המדיניות שבה נתמוך, זאת מדיניות הרסנית למדינת ישראל". 
איך תגיעו לאפס תורים תוך שנתיים?
"הכיוון הוא להפריד בין המיון לבין בתי החולים. רק 30% מאלה שמגיעים לחדרי המיון באמת מתאשפזים. יש עשרות רבות של אחוזים שהבעיה שלהם יכולה להיפתר קודם. צריך שמרפאות החירום יהיו עם אמצעי מיכשור משמעותי. כך התורים ירדו באופן ניכר".