חמאס מנסה לפנות לחיילים שלקחו חלק בפעילות מבצעית באוגדת עזה דרך אפליקציית הוואטסאפ על מנת לדלות מהם מידע מבצעי. בין השאר היה בידי ארגון הטרור מסמך אימונים של אחד הגדודים ועל מנת לעורר אמון אותו פרופיל מזויף שלח את המסמך לחיילים. בצה"ל הפיצו תחקיר בנושא בתקופה האחרונה על מנת להגביר את המודעות.
 
דפוס הפעולה הזה של חמאס מוכר ודרך הטלפונים הניידים והניסיון לייצר קשר עם החיילים בשטח הוא מנסה ללמוד על שגרת צה"ל בגזרה, האימונים והתוכניות המבצעיות. בצה"ל עברה גם ההודעה הבאה בעקבות הדלף: "ניסיון איסוף מידע ע״י חמאס, גדוד 890. לפני כשבועיים קיבל חייל מפלגה א הודעה בוואטסאפ בבקשה לשלוח את הגרף הגדודי קדימה".

"החייל העביר למפל״ג ודרכו למודיעין. הפניה הועברה לבדיקה ע״י גורמי ב״ם. נמצא כי נעשה נסיון מגמתי ממס יחידות ביבשה לאיסוף מידע ע״י חמאס 
שימו לב למס' הזהה, קידומת 972, סלנג ודמות אמינה יחסית. ומעל- דלף מידע - בהודעה מופיע גרף הגדוד (סודי) מאימון ״דרום אדום״ כחלק מהניסיון לבנות פרופיל אמין. להעביר עד אחרון החיילים, לא מכירים- מדווחים", נכתב.


חיילי צה"ל בסמוך לגבול רצועת עזה, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: רויטרס
חיילי צה"ל בסמוך לגבול רצועת עזה, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: רויטרס

 

תגובת דובר צה"ל: "באירוע זה, בדומה לאירועים קודמים, התקבלו דיווחים אודות פעילות חריגה, בעקבותם צה״ל ביצע מעקב אחר הפעילות. צה״ל מודע לפעולותיו של האויב, עוקב אחר מאמציו ברשתות החברתיות וקורא לחיילים ואזרחים להתנהל באופן בטוח ברשת ולהמשיך לנהוג בעירנות ובאחריות". 

"נדגיש כי בימים אלו מציינים שנה למבצע ״לב שבור״ בו צה״ל חשף את פעילות חמאס כנגד המשרתים, ברשתות החברתיות. המבצע תרם רבות להעלאת מודעות וערנות החיילים, דבר אשר בא לידי ביטוי גם באירוע הנוכחי", נמסר.